2005-03-18, 16:18
Medlem
Uematsus avatar
Funderar på att gå till läkaren och hitta på nått för att få nått kul tillbaka. Vad är lättast att greja och vad är bäst? Man kan ha kul på sömnmedel har jag läst här..stilnoct eller nått sånt. Får man sånt lätt? Eller nått fint smärtstillande om man låtsas ha sjukt ont i nacken eller nått? Antar att vissa här är experter på området =)
Citera
2005-03-18, 16:56
Medlem
organiss avatar
ja säg att du sover dåligt om du vill ha sömnmedel och att du har ont om du vill ha smärtstillande solklart!
du kanske inte får stilnocts det första han skriver ut men då får du gå tillbaka och klaga!
Citera
2005-03-18, 17:33
Medlem
nyblads avatar
Smärtstillande är trevligare att flumma på än sömnatbletter men vissa sömntabletter är extremt bra mot ågren!
Citera
2005-03-18, 19:01
Medlem
Porrpojkes avatar
Klaga på ont i ryggen o säg att du fått Tradolan utskrivet förr o att det funkar...när du väl fått ut ett recept är det bara o ringa o förnya det
Citera
2005-03-19, 17:23
Medlem
hundens avatar
Vadå..ringer jag ner till vårdcentralen får jag prata med en sjuksköterska..
Vad ska man säga? Ah har fått problem med ryggen igen..

Då säger hon...ah vänta ska kolla när du kan få tid hos doktorn..
= Röntgen + div kontroller = inget recept..

Kan dom på något vis kolla om man fått Tramadol/Tradolan utskrivet förr?
Typ..man hittar på att: "När jag var 15-16 år fick jag tramadol utskrivet för ryggont"

Går ej på samma vårdcentral längre..eller samma läkare för den delen heller.
Citera
2005-03-19, 19:53
Bannlyst
Tja, du vet själv om att det varit lite si och så med ditt välbefinnande det senaste halvåret. Du har inte mått så fint helt enkelt, känns ja, jobbigt och inget är meningsfullt längre. Det tär att ligga i skiljsmässa efter att frun din erkände den där otrohetshistorian med din morsa på Kanarieöarna. Dina barn har tagit livet av sig och på arbetet så är det...mycket stressigt och jobbigt. Du har ju svårt att ta itu med saker, ligger och grubblar om nätterna, helt apatisk är du och orkar knappt lattja med snoken i din ensamhet. Än mindre gå upp ur sängen, du ringer in sjuk..på väg att få sparken, inte särskilt lattjo alls. Riktigt jävla jobbigt faktiskt.
Fast forward. Men så är du ju lite rädd för dom här antidepressiva, har hört om biverkningar under insättningsfasen, ökad ångest. Nej, nej, ingen fara, du får sånahär Stesolid första två veckorna, och om inte Propavanen fungerar så måste du ringa tillbaks så kan vi se ifall Imovane fungerar bättre för dig.
Nu går du hem, slänger dina Zoloft och knaprar fludder för glatta livet! Ha kul så länge det varar.
Citera
2005-03-20, 16:02
Medlem
zewmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Vadå..ringer jag ner till vårdcentralen får jag prata med en sjuksköterska..
Vad ska man säga? Ah har fått problem med ryggen igen..

Då säger hon...ah vänta ska kolla när du kan få tid hos doktorn..
= Röntgen + div kontroller = inget recept..

Kan dom på något vis kolla om man fått Tramadol/Tradolan utskrivet förr?
Typ..man hittar på att: "När jag var 15-16 år fick jag tramadol utskrivet för ryggont"

Går ej på samma vårdcentral längre..eller samma läkare för den delen heller.

Öhh, nej så är det ju inte riktigt.. Har du ont i ryggen skriver läkarna ut smärtstillande, tyvärr är dom gärna lite försiktiga i början och skriver hellre ut diklofenak, hundrapack ibumetin och liknande snarare än kodein & tramadol. Ett recept får du garanterat, mindre garanterat att det är något skoj.

Ska du fejka så kan du lika gärna passa på att fejka ett ryggskott, då får du en akuttid och förmodligen lite roligare grejer än Ibumetin. Fejkar du "lite ont i ryggen" kommer du få höra "ta en Alvedon och testa lägga något varmt på smärtpunkten".

VC kan bara kolla den journalen du har på VC, således kan du lugnt hävda att din förra läkare skrev ut Tradolan eller Citodon till dig - dom kan inte kolla upp det, sedan är det ju inte säkert att dom har lust att skriva ut några lightopiater till dig utan hellre väljer NSAID-prep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in