• 3
  • 4
2012-08-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpajen
Vill du alltså ha lungskador utan ruset?

Fråga han inget, han vet inte ens vad han själv vill. Tro mig, vi har försökt.
Citera
2012-08-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Ja, tro fan jag blir bitter. I trådstarten var jag så nogrann med att säga att jag inte ville ha knaster/örtcigaretter, just för att jag inte ville det.
Hade jag viljat det, hade jag inte startar en tråd på Flashback där jag frågade efter något annat.
Hade jag viljat det, hade jag lugnt och snällt och fint beställt det på internet.
Nu är inte så fallet.

Nu ville jag ha något annat. VAD jag vill ha vet jag inte. Det var därför jag startade tråden.
Jag ville ha nya idéer, lite innovativt nytänk och roliga förslag. Därför angav jag HUR jag ville ha det och vad jag INTE ville ha, för att se varthän andras tankespår följde.

Vad fick jag? Det blev bara tjaffs om internetbeställningar och knaster/örtcigaretter. Och hyvelspån.
Läste folk topic? Varför svarade dem i så fall, var de bara ute efter att vara elaka från början?

Bitter. Är det så jävla konstigt?
Äh kom igen nu, strunta i dom. Jag blev lite pappad här att lista ut vad för annat som man kan tänkas rulla ihop som smakar gott som inte är beroendeframkallande!

Har du klurat ut något mer förutom te som går att bara rulla i en vanlig cigg? Kan man torka lite strimlade äpplebitar kanske, torka det hårt och knöka ner? Det kanske är urkorkat och inte funkar vad vet jag men det är ju iallafall en idé
Citera
2012-08-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
Äh kom igen nu, strunta i dom. Jag blev lite pappad här att lista ut vad för annat som man kan tänkas rulla ihop som smakar gott som inte är beroendeframkallande!

Har du klurat ut något mer förutom te som går att bara rulla i en vanlig cigg? Kan man torka lite strimlade äpplebitar kanske, torka det hårt och knöka ner? Det kanske är urkorkat och inte funkar vad vet jag men det är ju iallafall en idé

Vet du, jag satt faktiskt nyss och funderade på ringblommor. Kanske?
Citera
2012-08-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Vet du, jag satt faktiskt nyss och funderade på ringblommor. Kanske?
Ringblommor? Oj de vet jag inte ens hur de luktar!
Men bara för att du nämner blommor så något som brukar smaka och lukta gott är ju syrenblommor, jag brukade suga ur det gula ur syrénblommor när jag var liten (är det fullt normalt? )

trist bara att man skulle behöva torka och grejja själv... det tar tid. Så mycket enklare med saker som går att köpa färdigt i affären. Och varför säljer inte affärer örtciggaretter egentligen? Kan man inte få någon lokal kiosk att börja köpa in?

Google kanske har svaret.
Citera
2012-08-25, 07:31
Medlem
Lobelia
Kaplobelia

Det går under smeknamnet "Asthma weed" och skall vara bra för astman, det är ett substitut till tobak.

Health benefits of smoking vary amongst different varieties of herbs. Smoking is typically the inhalation of smoke obtained while burning cured tobacco leaves. Though cigarette smoking is injurious to health, smoking herbs is thought to be beneficial to the overall health and vitality. Lobelia, commonly known as the Indian tobacco, is very effective in quitting the smoking habit and is very much like the real nicotine sans its addictive properties. Smokers are benefited by using cigarettes made of lobelia in betel leaves as it is purely herbal with no side effects.

http://www.organicfacts.net/health-b...f-smoking.html
Citera
2012-08-25, 08:37
Medlem

* Svenska Droger *

* Dempa Adapter 1996 *

Lobelia Inflata

Ger en mild cannabisliknande eufori och ett "klart

huvud". Små mängder stimulerar, större mängder lugnar

och kan även ge milda hallucinogena effekter.

Lobelia *inflata* finns ej i sverige men däremot

L.dortmanna samt L.siphilitica vilka kan tänkas ha

liknande effekter.

Löv,stam och frön rökes.

Innehåller lobelin och andra närbesläktade alkaloider.

Lobelia inflata är hemma i Nordamerika och den har stor likhet med TABACUM. För tinkturen används den färska blommande växten. Drogen innehåller ett stort antal kemiskt närbesläktade alkaloider som alla är piperindinderivat. Huvudalkaloiderna är lobelin, lobelanidin samt lobelanin. Effekten kännetecknas av en förstärkning av alla vegetativa funktioner. Lobelin till exempel stimulerar andningscentrum och extrakten förlamar lungvagus och bronkernas muskler. Förlamningen föregås dock - som så ofta - av ett spastiskt tillstånd. Lobelin har en stor farmakodynarnisk likhet med nikotin. Som homepatikum har drogen affinitet till andningsvägarna och mag- tarmkanalen.

http://www.alternativmedicin.se/sok/Hom-159.html
Senast redigerad av Charoite 2012-08-25 kl. 08:44.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in