2012-08-03, 09:14
Medlem
Hej, jag undrar hur jag tar bort adressfältet i någon av webbläsaren? Har tänkt att ta bort adressfältet och sedan trycka f11 och rycka ur tangentborded. Vi ska på mässa i höst och vill ha en dator där kunderna kan surfa runt på vår hemsida. men vi vill inte att dom ska kunna göra något annat? tror ni min ide funkar eller har ni något bättre förslag?
Citera
2012-08-03, 09:44
Medlem
Du kan iaf starta internet explorer i kiosk mode. Helskärm utan adressfält eller någonting.

Start - kör - skriv "iexplore.exe -k www.sidanduvillvisa.se"

Utan fnuttar då.
Citera
2012-08-03, 09:45
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrah321
Hej, jag undrar hur jag tar bort adressfältet i någon av webbläsaren? Har tänkt att ta bort adressfältet och sedan trycka f11 och rycka ur tangentborded. Vi ska på mässa i höst och vill ha en dator där kunderna kan surfa runt på vår hemsida. men vi vill inte att dom ska kunna göra något annat? tror ni min ide funkar eller har ni något bättre förslag?

högerklicka "där upp" och ta bort navigeringsfältet..
Citera
2012-08-03, 10:00
Medlem
Nookzs avatar
Citat:
Varken Chrome eller Firefox visar adressfältet i fullskärmsläge (f11).
Citera
2012-08-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamre
Du kan iaf starta internet explorer i kiosk mode. Helskärm utan adressfält eller någonting.

Utan fnuttar då.

måste jag ladda ner kiosk mode ?
Citera
2012-08-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nookz
Varken Chrome eller Firefox visar adressfältet i fullskärmsläge (f11).

hehe märke de nu.. Men dom kan fortfarande stänga ner fullskärmsläget med musen
Citera
2012-08-03, 10:35
Medlem
Nookzs avatar
Citat:
måste jag ladda ner kiosk mode ?
Nej, du behöver inte ladda ner något. Testa själv, det fungerar direkt.

Citat:
hehe märke de nu.. Men dom kan fortfarande stänga ner fullskärmsläget med musen
Ja, så kiosk mode i IE är väl att rekommendera då. Chrome ska ha något liknande men jag har själv inte fått det att fungera, så kör på IE om skiten duger för sidan ni ska visa.
Citera
2012-08-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nookz
Nej, du behöver inte ladda ner något. Testa själv, det fungerar direkt.

Ja, så kiosk mode i IE är väl att rekommendera då. Chrome ska ha något liknande men jag har själv inte fått det att fungera, så kör på IE om skiten duger för sidan ni ska visa.

nu funkar de tack så mycket för hjälpen. har dock en sista fråga. Hur kan ja stänga av högerklicken på musen?
Citera
2012-08-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamre

Utan fnuttar då.

tack så mycket
Citera
2012-08-03, 11:40
Medlem
Nookzs avatar
Citat:
nu funkar de tack så mycket för hjälpen. har dock en sista fråga. Hur kan ja stänga av högerklicken på musen?
Np. Du kan ju testa http://www.wikihow.com/Disable-Right...-in-Windows-XP fast jag vet inte om det bara fungerar i Utforskaren eller om det gäller alla kontextmenyer. Jag hade gärna testat men jag vill inte fippla med registret på jobbdatorn.

Lycka till hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in