2012-08-03, 04:44
Medlem
1optimistjolles avatar
Jorden är en katastrofplats.

Alltså, det pågår krig, svält, våldtäkter och en massa annat. Det många inte tänker på är hur våran planet ser ut och att den faktiskt är trasig och går mer sönder för varje dag. Varför inte stoppa alla krig och hjälpa de länder som har det dvårt istället för att hata och kriga?

Hur kan det vara så svårt för politikerna att faktiskr förstå det här. Media förvrider alla sanningar och ljuger om allt. Vi utforskar universum men det vi inte tänker på är atr för varje gång vi skickar upp en raket eller t.om flygplan så förstör vi ännu mer. Vi snackaar om utrotningshotade djur men när kommer människan utrotas? När kommer våran planet att föestöras helt? Jag är helt inne på arr det är snarare än senare.

Jag vet inte vilket som är värst. Att vi sjunker, att molntäcket blir lägre eller att vi är så jävla dumma och inte fattsr att det är en planet vi bor på ocj alla är vi i grunf och botten liladana. Det är våra föräldrsr och våran omgivning som skapar oss.

Jag har aldrig varit såhär rädd för stt både leva och för att dö. Kanske att jag öedriver en smula tycker ni, men det gör jag inte. Världen är fucked up.
Senast redigerad av 1optimistjolle 2012-08-03 kl. 05:00.
Citera
2012-08-03, 05:58
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Vi håller med dej helt!

Om man tänker på jorden som en organism och på allt som pågår, skogsskövlingarna, skogsbränderna, torkan, översvämmningarna ( skapade av människan ) gifterna vi släpper ut, förstörelsen av havet, sjöarna och floderna, utrotningen av alla djur.

Det är fruktansvärt och vi hoppas att den mänskliga rasen dör ut så fort som möjligt medans det ännu finns en pytteliten chans för vissa system att återhämta sej.

Kanske genom ett människoskapat virus?
Citera
2012-08-03, 06:48
Medlem
1optimistjolles avatar
Det kanske låter fånigt - jag vet inte. Men jag är livrädd för framtiden och hur det kommer att se ut när jorden går under. Det är t.om svårare luft nu än för tio år sedan. Varje gång det åskar väntar jag på ett brak. Men struntni det nu.

Vad kan vi människor göra för att stoppa detta? Förhindra vet jag att vi inte kan.men vi borde kunna stoppa det som pågår. Fast egentligen vet jag inte om det vore värt det. Jag hatar fan alla människor ändå. Det är människan det är fel på. Släpp alla djur lösa och låt dom vara ifred. Vi har inte bara förstört jorden utan även oss själva. Alla levande varelser. Vem är vi att bestämma att ett djur ska dö, een blomma ska kasras, en människa ska avrättas.. Vi är inte dom enda på denna planet..

Jag tror att djuren känner av detta, att det kommer hända något snart därav vargattacker och annat konstigt djuren haft förnsig på sistone. Varför ska dom sitta instängda medans vi förstör? Nej jag är inte jehova och tillhör inte någon sjuk sekt.
Senast redigerad av 1optimistjolle 2012-08-03 kl. 06:53.
Citera
2012-08-07, 00:12
Medlem
fernebos avatar
Olyckor och katastrofer -------> Filosofi

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem