2012-08-02, 22:25
Medlem
Min pojkvän åkte buss för ett par dagar sen (dvs inte jag, inte idag), då han träffade en riktigt jobbig fjortis. Fjortisen träffade han när de åkte buss. Han kletade tuggummi i hennes hår. Nu är frågan: kan han bli dömd för tuggummikletandet? Hon vet inte vem han är
Citera
2012-08-02, 22:29
Medlem
25TaLifes avatar
Något slags ofredande kan han säkert bli dömd för, bussarna är utrustade med kameror som kan användas av polisen vid brott.
Citera
2012-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marinsoldat
Min pojkvän åkte buss för ett par dagar sen (dvs inte jag, inte idag), då han träffade en riktigt jobbig fjortis. Fjortisen träffade han när de åkte buss. Han kletade tuggummi i hennes hår. Nu är frågan: kan han bli dömd för tuggummikletandet? Hon vet inte vem han är

Det låter mest som om det är din pojkvän som är en riktigt jobbig fjortis.

Jag hoppas VERKLIGEN att han kan bli dömd för att förstöra någons hår. Jmfr om man skulle ta en sax och klippa av någon håret. Det måste minst vara ofredande. Usch vilken jävla typ du är ihop med.
Citera
2012-08-02, 22:33
Medlem
BaldiNs avatar
Snarare misshandel än ofredande, dock så blir det ju svårt när fjortis nr1 inte vet vem fjortis nr2 är.
Citera
2012-08-02, 22:34
Medlem
Emerains avatar
Antingen går det under misshandel, men mer troligt under ofredande. Om det är ringa eller normalgraden vill jag inte uttala mig om. Men var säker på detta ts: Gärningsmannen har, förutom att visat att han är för omogen för dagis, gjort ett brott med fängelse i straffskalan.

och om du börjar gnälla om att det bara var ett tuggummi, bara gör det inte. Bara mer larv i situationen. Borde funnits en person med lite civilkurage på bussen som skulle ha envarsgripit din pojkvän tills polisen kom till platsen.
Citera
2012-08-02, 22:38
Medlem
BaldiNs avatar
"3kap BrB
5 § Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:393)."
Citera
2012-08-02, 23:12
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Jävla grobian till pojkvän du har, hoppas fjortisen har vett att anmäla honom så han blir dömd för misshandel enligt ovan.
Citera
2012-08-03, 05:16
Medlem
Men hur kan man bevisa det hela? Kommer bussbolaget gå igenom övervakningsfilmer för att hitta honom? Dessutom var det en olyckshändelse...
Citera
2012-08-03, 06:51
Bannlyst
ja du kommer garanterat åka fast,
Citera
2012-08-03, 09:23
Medlem
Citat:
Men hur kan man bevisa det hela? Kommer bussbolaget gå igenom övervakningsfilmer för att hitta honom? Dessutom var det en olyckshändelse...
Bevisningen kan vara tagna bilder av tuggummit i håret i kombination med övervakningsbilder från bussen. Om han använde ett personligt busskort/personlig biljett så kanske det kan spåras med.
Hur kan detta ha varit en olyckshändelse? Försökte han bara spotta henne i ansiktet? Det hade fortfarande varit brottsligt.
Citera
2012-08-03, 10:25
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:

Ja risken är rätt stort att de gör det när det blir ett polisärende.
Haha olyckshändelse? Ursäkta, men lider din pojkvän av någon slags cp-skada?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in