Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-02, 18:52
  #1
Medlem
knullklassons avatar
Den här gången inne i Finspång. Den omkomne var 22 år gammal och färdades på en sporthoj.
Citat:
Krocken ska ha inträffat i samband med att motorcyklisten kört om en bil.

Samtidigt som motorcyklisten körde om så åkte en annan bil ut från en parkering. Det var då som olyckan inträffade.
http://nt.se/nyheter/?articleid=7849332

Fullständigt vansinne att göra omkörningar på 50-sträckor inne i tätorter kan jag tycka.
Citera
2012-08-02, 19:32
  #2
Medlem
NLSNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Den här gången inne i Finspång. Den omkomne var 22 år gammal och färdades på en sporthoj.

http://nt.se/nyheter/?articleid=7849332

Fullständigt vansinne att göra omkörningar på 50-sträckor inne i tätorter kan jag tycka.


Tragiskt!
Då även jag har sporthoj så vet jag hur roligt det är att dra i gasen men jag tycker att man får välja tid och plats med stor omsorg.

Det kan vara väldigt svårt att uppskatta hastigheter från håll och eftersom han omkom så lär det ha gått ganska mycket för fort.
Citera
2012-08-02, 19:50
  #3
Medlem
Squeakytoess avatar
Man drar gärna på lite för fort förbi "Päronträdet".

Kollat runt lite och vet vem det var. Lägger inte ut namn, men det kommer väl ut snart ändå. Han ska tydligen ha åkt för fort på 50-sträckan. Hörde nåt om dubbla hastigheten, men det är bara rykten.

Ingen jag känner själv. Hemst i vilket fall
Citera
2012-08-02, 19:55
  #4
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeakytoes
Kollat runt lite och vet vem det var.
Hade han körkort? Hur länge har han haft det i så fall?
Citera
2012-08-02, 19:58
  #5
Medlem
Squeakytoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hade han körkort? Hur länge har han haft det i så fall?

Vet vem det var. Inte mer än så.
Citera
2012-08-02, 19:59
  #6
Medlem
Lillbubbens avatar
Hemskt och onödigt.

När man sitter på en raket med två hjul så måste man inbilla sig själv att alla bilister är idioter. Tänka till tre gånger innan man gör någonting. Man kan dö i varje korsning och varje kurva. Vila i frid.
Citera
2012-08-02, 20:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hade han körkort? Hur länge har han haft det i så fall?

Ja, han hade körkort, tog det i början av sommaren.
__________________
Senast redigerad av theIron 2012-08-02 kl. 20:30.
Citera
2012-08-02, 20:50
  #8
Medlem
LATTMAJONNASs avatar
Mycket tragiskt, jag är glad att jag hunnit blivit 25, har haft både körkort och mc sedan 16, och mopeder självklart innan det... Och utan att överdriva, nästan varje gång jag är ute med bågen (sporthoj) inträffar ett tänkbart olyckstillbud som inte är mitt fel, utan andra bilisters dåliga uppsikt.
Och jag vill poängtera att många tillbud bortsett från det jag skrev är säkert mitt fel också, det är jag fullt medveten om när man kör snabbt och på gränsen, så är jag en risk för mig själv och andra

Men det jag ville lyfta är att när man även kör lagligt händer det ruggigt ofta att folk missar mig eller felbedömer mig...
Citera
2012-08-02, 20:54
  #9
Medlem
Kallekanons avatar
Jävla tragiskt, vet vem killen är jag också. Relativt nytaget körkort som jag fattat det, och körde en r6a om jag inte fått allt om bakfoten, rykten säger också att killen kört som en dåre tidigare. Vilket dock inte gör saken mindre fruktansvärd.
Citera
2012-08-02, 21:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LATTMAJONNAS
Mycket tragiskt, jag är glad att jag hunnit blivit 25, har haft både körkort och mc sedan 16, och mopeder självklart innan det... Och utan att överdriva, nästan varje gång jag är ute med bågen (sporthoj) inträffar ett tänkbart olyckstillbud som inte är mitt fel, utan andra bilisters dåliga uppsikt.
Och jag vill poängtera att många tillbud bortsett från det jag skrev är säkert mitt fel också, det är jag fullt medveten om när man kör snabbt och på gränsen, så är jag en risk för mig själv och andra

Men det jag ville lyfta är att när man även kör lagligt händer det ruggigt ofta att folk missar mig eller felbedömer mig...

Efter mc kort i över 30 år så låter det helt klart att det beror på dig och INTE på de andra trafikanterna.
Mycket sällan det sker tänkbara tillbud när jag kör och då kör jag massor av mil per år och visst kan jag gasa på men endast när det INTE är risk för andra.
Så tänk med huvudet och inte med handen.

Men så tragist det som hänt.
RIP
Citera
2012-08-02, 21:35
  #11
Medlem
drlinkps avatar
Är också 22 år och kör just en R6a, sånt här får en verkligen att tänka till. Alla som kör sporthoj kan nog relatera till hur svårt det är att hålla hastighetsbegränsningar, även där det finns en liten risk att en bil skulle kunna komma i vägen i värsta tänkbara scenario... De flesta har nog vid något tillfälle tagit en liten risk som skulle kunna sluta illa, med maximal otur kan det hända vem som helst.

Hemskt tragiskt, hoppas att han slapp lida. Väldigt tråkigt för hans anhöriga, jag har själv förvarnat mina nära om att det värsta skulle kunna hända men ingenting kan förbereda en för ett sånt besked...
Citera
2012-08-02, 23:08
  #12
Medlem
Christian Sjöberg från Finspång... väldigt tragiskt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback