2012-08-02, 15:43
Medlem
GROTTULFs avatar
För några månader sedan köpte jag en Dell XPS 14z laptop med i7 (2,8ghz) processor, 8gb dd3r, NVIDIA® GeForce® GT 520M.

Jag köpte datorn framförallt i studieändåmål, men också sekundärt för enklare spel. Det har nu visat sig att när jag väl kör enklare spel (vilket jag gör väldigt sällan), såsom Diablo III, Dota 2, Amnesia så klarar datorn prestandasätt nästan ingenting. Det blir direkt överhettad, och nästintill så varm att det går att bränna sig på den. I spel som D3 har jag prövat att köra med i-princip den sämsta upplösningen, men detta gör bara en marginell skillnad. Den fryser sig helt enkelt i form av hack när det blir stora möten av spelare, eller i kombination med cinematics.

Borde inte en laptop med denna prestenda klara spel som dessa helt galant? Har jag fått ett måndagsexemplar eller är mitt grafikkort på tok för dåligt?
Citera
2012-08-02, 15:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Köpråd Bärbart -> Hårdvara då TS redan har köpt produkten.

//Mod
Citera
2012-08-02, 16:10
Medlem
Sikkans avatar
Grejen är att det ska vara skitsamma vad du har för hårdvara och hur mycket/lite ett spel hackar. Datorn ska ändå klara sig från att bli brännhet.

Nu vet jag inte om I7an din har inbyggt grafikkort också som det är med min I5a.. det vill säga växlingsbar grafik. Det kan då vara så att datorn kör på intelkortet vilket är värdelöst för spel

Högerklicka på genvägen/exefilen till spelet och se om du får upp alternativet:v Kör med grafikprocessor.

Om du får det ska du välja Nvidia högpresterande processor.
Citera
2012-08-02, 16:16
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Grejen är att det ska vara skitsamma vad du har för hårdvara och hur mycket/lite ett spel hackar. Datorn ska ändå klara sig från att bli brännhet.

Nu vet jag inte om I7an din har inbyggt grafikkort också som det är med min I5a.. det vill säga växlingsbar grafik. Det kan då vara så att datorn kör på intelkortet vilket är värdelöst för spel

Högerklicka på genvägen/exefilen till spelet och se om du får upp alternativet:v Kör med grafikprocessor.

Om du får det ska du välja Nvidia högpresterande processor.

Tack för inputen. Jag ska pröva det efter jobbet. Om inte, då bör det vara något "vajsing" med dator, inte sant? Ringa supporten och klaga??
Citera
2012-08-02, 16:23
Medlem
tältpinnes avatar
Jag kan spela D3 på medium på min fula gamla Dell XPS M1710 m. ett 7950gtx. Då ska du definitivt kunna lira det på din burk.
Citera
2012-08-02, 17:19
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Tack för inputen. Jag ska pröva det efter jobbet. Om inte, då bör det vara något "vajsing" med dator, inte sant? Ringa supporten och klaga??

Ja är det så att du har extremt låg framerate så är nåt knasigt.. dock tror jag inte man kan reklamera pga väldigt varm utan den måste isåfall bli så pass överhettad att den stängs av eller något.

Kolla med Dell om du inte får ordning på det, deras support är faktiskt ganska hjälpsamma
Citera
2012-08-03, 14:12
Medlem
Hej

Ked af at høre, at du har problemer med din nye Dell.

Hvis problemet ikke løses ved rådet du fik i #4, så prøv evt. at opdatere drivers til BIOS + Chipset. Du finder de relevante drivers til dit specifikke system her: http://www.dell.com/support/drivers/...key=Drivers_PS

Hvis dette ikke hjælper, må du meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked (PM), så ser jeg gerne på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar
Citera
2012-08-03, 15:41
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DellLyssnar
Hej

Ked af at høre, at du har problemer med din nye Dell.

Hvis problemet ikke løses ved rådet du fik i #4, så prøv evt. at opdatere drivers til BIOS + Chipset. Du finder de relevante drivers til dit specifikke system her: http://www.dell.com/support/drivers/...key=Drivers_PS

Hvis dette ikke hjælper, må du meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked (PM), så ser jeg gerne på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Oj, se där, vilken service! Imponerande. Hann inte kika på de eventuella lösningarna igår, ska kika när jag kommer hem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in