Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-03, 02:20
  #13
Medlem
AriGold-s avatar
Vad är bästa alternativet att äta vid bulk?
Citera
2012-08-03, 07:11
  #14
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AriGold-
Vad är bästa alternativet att äta vid bulk?

Jag tycker pasta är lättast att få i sig en stor mängd av, dessutom mättar det sämst per kalori av alternativen (enligt mig). Sen om det är vad du vill ha reda på när du frågar "vad är bäst vid bulk?", det är jag inte riktigt säker på.
Citera
2012-08-03, 10:11
  #15
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag tycker pasta är lättast att få i sig en stor mängd av, dessutom mättar det sämst per kalori av alternativen (enligt mig). Sen om det är vad du vill ha reda på när du frågar "vad är bäst vid bulk?", det är jag inte riktigt säker på.

Jag brukar oftast äta pasta till det mesta numera. Jag undrar vilket som ur kcal & näringsaspekten är bäst att äta.
Citera
2012-08-03, 10:41
  #16
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De varianter som innehåller mer fibrer, fett och protein är nyttigare - även om de innehåller fler kcal.
Kcal anger inte "nyttighet" utan bara energimängden. Om låg-kcal var nyttigast då skulle vatten vara den nyttigaste maten, men man kan inte leva på vatten
Om man äter kolhydrater ska man alltid välja de med lågt GI-värde:
http://www.paulun.se/gi_tabeller.aspx

Om man äter kolhydrater så ska man äta det som är godast och som bäst passar in i ens nuvarande livsstil och situation. Har du bråttom? Snabbmakaroner. Har du tid? Potatis.
Citera
2012-08-03, 15:56
  #17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AriGold-
Jag brukar oftast äta pasta till det mesta numera. Jag undrar vilket som ur kcal & näringsaspekten är bäst att äta.

Vad menar du med vilket som är bäst att äta ur en kcalaspekt? Det som är enklast att äta många kalorier utav eller vadå?
Potatis innehåller mest vitaminer och mineraler per kalori.
Citera
2012-08-03, 20:06
  #18
Medlem
Mikey21s avatar
Jag gillar fullkorns couscous/bulgur. Går snabbt när man kommer hem efter jobbet och måste få i sig mat och kolhydrater.
Citera
2012-08-04, 02:51
  #19
Medlem
Psysations avatar
Ordet nyttigt är så jävla överanvänt haha
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback