2012-08-02, 07:07
Medlem
Jag är inte så himla duktig på datorer men ska försöka förklara mitt problem så gott det bara går.

För ungefär två veckor när jag skulle öppna internet(firefox) så kom det upp en ruta som sa "Microsoft serverregistreraren har slutat att fungera". Sen nu så går det inte att få upp varken internet explorer, google chrome eller firefox. Samtidigt som detta problem startade så började även mitt ljud att sluta fungera. Så kan varken surfa på internet eller lyssna på musik via datorn nu. Vilket är väldigt tråkigt.
Provade en systemåterställning men det gick inte att komma tillbaka till datumet som problem startade, bara några dagar efter.

Så jag undrar om det är någon vänlig själ där ute som skulle kunna hjälpa mig med detta problem?
Citera
2012-08-02, 07:38
Medlem
Lullebulle1s avatar
https://www.google.com/search?q=micr...r+registrering
Citera
2012-08-02, 07:58
Medlem
nickeheaads avatar
Trojan. Ladda hem malwarebyte anti-malware och skanna av så löser sig problemet.
Citera
2012-08-02, 20:05
Medlem
Vet inte om jag vill ladda ner till höger och vänster utan att veta vad jag tar ner, sedan hur kan du vara så säker på att det är en trojan? Är bara nyfiken på att lära samt försiktig så att jag inte gör något värre.
Citera
2012-08-02, 20:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du placerar din tråd under Windows. Nu väcks nyfikenheten på vilken version som du använder dig av?

Du nämner att du inte vill laddar ner, men i detta fall så är det kanske ont nödvändigt. Man måste således hämta hem verktyg för att kunna felsöka och undersöka datorn med. I detta fall så är ett antispywareprogram som detta riskfritt -> http://www.malwarebytes.org/

Hämta hem detta och undersök datorn om den är ren ifrån någon elak fil.
Citera
2012-08-03, 06:42
Medlem
Använder mig utav Vista. Men kan bli svårt att ladda ner något när jag inte kan komma in på internet på datorn.

Finns det så man kan åtgärda problemet via kontrollpanelen eller dylikt? Eller felsöka problemet själv?
Citera
2012-08-03, 12:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindasexy
Använder mig utav Vista. Men kan bli svårt att ladda ner något när jag inte kan komma in på internet på datorn.

Finns det så man kan åtgärda problemet via kontrollpanelen eller dylikt? Eller felsöka problemet själv?

Hur kommer du åt här? Kan du inte via en annan dator ta hem ovan tips om anitspywareprogrammet?

Visst finns det verktyg för att felsöka hård/mjukvara. Man finner te.x Hiren´s BootCD som då är ett komplett verkstad med bra program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in