2012-08-02, 01:18
Medlem
pratar ni mods i samma underforum inte ihopp?

här forsökar man att överhålla alla regler och frågar en moderator en ett inlägg jag vill göra är ok, denna mod säger att det ser han absolut inget problem i och flera dagar efter jag gjort inlägget kommer en annan mod och raderar det och gör avstämning om jag skall stänges av!!

gott gjort lol ...
Citera
2012-08-02, 01:24
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
pratar ni mods i samma underforum inte ihopp?

här forsökar man att överhålla alla regler och frågar en moderator en ett inlägg jag vill göra är ok, denna mod säger att det ser han absolut inget problem i och flera dagar efter jag gjort inlägget kommer en annan mod och raderar det och gör avstämning om jag skall stänges av!!

gott gjort lol ...

Tycker det låter lite konstigt, vilken forumsdel/ vilka mod är inblandade?
Citera
2012-08-02, 01:24
Medlem
tzjs avatar
Skicka PM till berörda mods.
Citera
2012-08-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Skicka PM till berörda mods.

har enbart skickat till den mod som raderat och förklarat det för han och berättat vilken mod som grönat inlägget..

det var i cannabisforummet

och till er mods som skall rösta om hurvida jag skall avstängas för detta .. nu vet ni med att en mod hade grönat det innan
Citera
2012-08-02, 01:43
Medlem
tzjs avatar
Citat:
har enbart skickat till den mod som raderat och förklarat det för han och berättat vilken mod som grönat inlägget..

det var i cannabisforummet

och till er mods som skall rösta om hurvida jag skall avstängas för detta .. nu vet ni med att en mod hade grönat det innan

Ok, jag förstår nu vad du menar.
Citera
2012-08-02, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ok, jag förstår nu vad du menar.

jaja vi får se hur det går , bara dumt att även när man gör allt för att följa reglerna, gör man fel

lol
Citera
2012-08-02, 02:04
Moderator
blomvattnares avatar
Utan att vara det minsta insatt i TS fall så vill jag gärna påpeka att det ibland händer att en medlem PM:ar och vill ha en trådstart eller ett inlägg godkänt i förväg. Medlemmen beskriver ungefär hur texten skulle vara och det verkar vara OK.

Sedan postas inlägget eller trådstarten, och då ser texten ganska annorlunda ut jämfört med hur det beskrevs i PM:et.

Då kan det bli problem...
Citera
2012-08-02, 02:25
Medlem

hey har en fråga ..
var på chris idag och pratade lite med en kompis där som har ett stånd om det här med att svenskare tycker dom blir bemöt av otrevlighet bara för att dom är svenskare
då sa min kompis att dom bara skulle komma dit och nämna detta forum då skulle dom få bra service och pris .. får jag skriva det i "hur är det på chris just nu" tråden? eller är det ett brott på nån regel? jag tjäner inget på det det är ren service till folk härinne

var min pm till fina gubben ..

och här är inlägget i tråden

efter att ha läst lite här om att folk tycker och tror att pusharna på chris tycker illa om svenskare och att svenskare får sämre kvantitet/kvalitet och så vidare , tog jag en lilla snack med ett par kompisar

efter kl 20 alla dagar forutom onsdag och söndag finns det 2 snubbar på gavelen av Woodstock (kommer inte skriva namn här , men det är enda stånd på gavelen av Woodstock ut emot streeten)

detta är 2 trevliga killar som alltid håller bra kvalite , ena förstår svenska och kan nästan prata det flytande med , och dom tycker inte illa om svenskare och dom kommer alldrig sälja er skräp, om ni inte direkt vill ha det sj (jag haft kunder som sket i kvali om dom kunde få skitet billigt), och dom kommer inte höja priset på nått sätt for att ni er svenska
tvärtom har dom sagd att nämnar ni detta forum får ni rabatt.. dom är inte dom största så förvänta inte 1000kr rabatt på en hegge , men rabatt och trevlig service och bra kvalitet kommer ni få

ganska visst är inlägget längre än pm:an men innehållet är vad jag sa jag skulle skriva ..
Citera
2012-08-02, 02:40
Moderator
blomvattnares avatar
I mina ögon är det betydande skillnad på texterna.

Text nummer ett uppfattar jag som att du ville posta ett inlägg med innebörden "då sa min kompis att dom bara skulle komma dit och nämna detta forum då skulle dom få bra service och pris".

När du väl postade ditt inlägg beskrev du exakt var dina kompisar står och till och med dagar och tider.

Jag förstår varför inlägget raderades och pollas. Sådant är lika bra att låta alla mods få ta en titt på.

Jag antar att ditt inlägg här ovan kommer att raderas eftersom du citerar ditt eget eventuella regelbrott. Notera gärna att jag i mitt inlägg här inte nämner några detaljer.
I och för sig kanske även detta raderas eftersom du borde ta upp dina bekymmer i PM med berörd mod som ett första steg.
Citera
2012-08-02, 02:47
Medlem
där är ingen skillnad i det skrivna ,, jag frågar om jag får skriva vad mina kompisar sagd och får gtönt ljus..

nör jag gjör inlägget är det enda jag lägger till konkret vart dessa folk finns det är den enda skillnad men en skillnad som måste vara där för utan den är resten oanvändligt

jag jar inte skrivit annat ön ved fina gubben har grönat ... dessuttom även om jag hade det så har det ju inget att göra med att det är reklam för mig elleer reklam med vinst för mig så 1.01 är ju komplett obruklig här

om jag ska berätta att dom tar emot svenskare med glad hand ocg ger rabat får jag ju vara tvungen att berötta var och när dom är på plats
Senast redigerad av WhiteRhino 2012-08-02 kl. 02:58.
Citera
2012-08-02, 05:51
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
där är ingen skillnad i det skrivna ,, jag frågar om jag får skriva vad mina kompisar sagd och får gtönt ljus..

nör jag gjör inlägget är det enda jag lägger till konkret vart dessa folk finns det är den enda skillnad men en skillnad som måste vara där för utan den är resten oanvändligt

jag jar inte skrivit annat ön ved fina gubben har grönat ... dessuttom även om jag hade det så har det ju inget att göra med att det är reklam för mig elleer reklam med vinst för mig så 1.01 är ju komplett obruklig här

om jag ska berätta att dom tar emot svenskare med glad hand ocg ger rabat får jag ju vara tvungen att berötta var och när dom är på plats

Det är här skon klämmer, enligt min regeltolkning. Det är skillnad på att skriva "Jag vet vart man kan köpa en billig femma röka" och att skriva "Kom till hörnet på Storgatan och Sveagatan så kan du köpa en femma röka billigt av killen i röd mössa".
Citera
2012-08-02, 06:51
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Om man ska fråga en moderator om ett tänkt inlägg är okej eller inte så är det bästa att visa hela inlägget som man tänkt skriva (exakt som man tänkt posta det alltså) för moderatorn.

Här har ju TS frågat en sak och sen postat en helt annan.

admin5
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in