2012-08-01, 22:46
Medlem
Halloj alla glada nattugglor! =)

Uppdaterade min Macbook Pro (mid 2009) till mountain lion idag och har för mig att jag har läst att det ska gå att streama dubblera bilden på mac:en till en Apple TV 2gen. Frågar är bara hur? =)

Något proffs som vet? =)

Tack på förhand!
Citera
2012-08-02, 00:38
Medlem
daniils avatar
Det fungerar inte. Du behöver en Mac från tidigast början av 2011.

Såhär står det dessutom i programbeskrivningen i Mac App Store:
Citat:
AirPlay-skärmdubblering fungerar med Apple TV (andra generationen eller nyare), iMac (mitten av 2011 eller nyare), Mac Mini (mitten av 2011 eller nyare), MacBook Air (mitten av 2011 eller nyare) och MacBook Pro (början av 2011 eller nyare)

Vill dock tipsa om AirParrot som fungerar bra på min MacBook Pro från mid 2009, den skickar både bild och ljud från valfritt program eller "skärmdubblering".

Sedan så finns det massor med frågor och svar om detta i den stora tråden om Mountain Lion: https://www.flashback.org/t1797890
Citera
2012-08-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniil
Det fungerar inte. Du behöver en Mac från tidigast början av 2011.

Såhär står det dessutom i programbeskrivningen i Mac App Store:

Vill dock tipsa om AirParrot som fungerar bra på min MacBook Pro från mid 2009, den skickar både bild och ljud från valfritt program eller "skärmdubblering".

Sedan så finns det massor med frågor och svar om detta i den stora tråden om Mountain Lion: https://www.flashback.org/t1797890

Tack!

Har nu prövat airparrot men är det bara åt mig som bilden släpar efter när man kollar på film?
Är ca 2sec vilket är hemskt när man ser film
Citera
2012-08-03, 23:44
Medlem
daniils avatar
Det är nog något som man får leva med då den största anledningen är att endast de nya datorerna har hårdvara för att klara av skärmdubblering etc. via AirPlay. Har för mig att det beror på processorn i datorn.
Citera
2013-12-10, 21:03
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniil
Det är nog något som man får leva med då den största anledningen är att endast de nya datorerna har hårdvara för att klara av skärmdubblering etc. via AirPlay. Har för mig att det beror på processorn i datorn.
Så om man har en dator från 2010 spelar det ingen roll om man kör airparrot, eller beamer, den bör vara för seg ändå?
Citera
2013-12-10, 21:15
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Så om man har en dator från 2010 spelar det ingen roll om man kör airparrot, eller beamer, den bör vara för seg ändå?
Beamer speglar inte skärmen, utan fixar så att filmfiler streamas till ATV. Funkar för mig helt klockers. Airparrot däremot.. där kan vi snacka om lagg.
Citera
2013-12-10, 21:59
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Beamer speglar inte skärmen, utan fixar så att filmfiler streamas till ATV. Funkar för mig helt klockers. Airparrot däremot.. där kan vi snacka om lagg.

Ja testade Airparrot och jag håller med dig. Satan, till slut kraschade även datorn.
Ska ge beamer en chans och försöka hitta en trial innan jag eventuellt investerar.
Finns det andra alternativ?
Citera
2013-12-10, 22:04
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Ja testade Airparrot och jag håller med dig. Satan, till slut kraschade även datorn.
Ska ge beamer en chans och försöka hitta en trial innan jag eventuellt investerar.
Finns det andra alternativ?
Andra alternativ? Vet ej, har inte behövt leta.

15-min trial hittar du här: http://beamer-app.com
Citera
2013-12-10, 22:06
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Andra alternativ? Vet ej, har inte behövt leta.

15-min trial hittar du här: http://beamer-app.com
Funka ju som en jävla dröm. Tack för detta!
Har du investerat eller kan man lika gärna försöka hitta en crackad verison?
Citera
2013-12-23, 23:32
Medlem
systems avatar
Ordet ”investera” känns fel då det handlar om småpengar, typ 1,5 öl.

Köp och var glad att folk ger sig tid att fixa saker som Apple inte orkat fixa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in