2012-08-01, 21:09
Bannlyst
Kan man bjuda sina vänner på det?
Det är elva månader sedan vi var med om en tragisk upplevelse i skogen där blodvite uppstod så andra dagen på varje månad så träffas vi för att äta, prata och sörja tillsammans.

Den här månaden är min tur att vara värd, jag är dålig på mat och undrar därför om jag kan bjuda på detta?
Om inte, förslag?
Citera
2012-08-01, 21:12
Medlem
Aberaths avatar
Byt ut baconet mot fläsk så ser jag de som en helt okej måltid.
Citera
2012-08-01, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Byt ut baconet mot fläsk så ser jag de som en helt okej måltid.

Är inte bacon fläsk?
Citera
2012-08-01, 21:16
Medlem
lustigpersons avatar
Citat:
tragisk upplevelse i skogen där blodvite uppstod

skulle man kunna få höra historien?
Citera
2012-08-01, 21:17
Medlem
lägg till en sallad bredvid så ska det funka!
Citera
2012-08-01, 21:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BefriaSTHLM
Är inte bacon fläsk?

Tror han syftade på att använda sidfläsk istället för bacon.

Det är i stort sett samma sak fast bacon är mycket tunnare skivor, sidfläsk känns matigare.

Är dock ingen rätt jag skulle rekomendera som bjudrätt, många äter inte brunabönor.

Gör en löksås (massor med mjukstekt lök, strö över mjöl och låt fräsa lite snabbt, slå över gräddmjölk lite år gången till lagom konsistens, smaka av med salt och vitpeppar) som komplement för folk som ev inte äter brunabönor.
Citera
2012-08-01, 22:13
Medlem
Jag har aldrig nånsin hört talas om att man har potatis till den här rätten. Men det kan man kanske.
Ska du ha bönor imorgon måste du lägga dom i blöt nu ikväll. Annars får du köpa färdiglagade i plastkorv men det blir ju inte lika gott.
Men som andra sagt, många gillar inte bruna bönor (jag tycker det är kanon) så gör löksåsgrejen i inlägget ovan istället. Stekt fläsk med löksås gillar nog alla, har för mig att självaste Tore Wretman sa att det var hans favoriträtt.
Citera
2012-08-01, 22:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Jag har aldrig nånsin hört talas om att man har potatis till den här rätten. Men det kan man kanske.
Ska du ha bönor imorgon måste du lägga dom i blöt nu ikväll. Annars får du köpa färdiglagade i plastkorv men det blir ju inte lika gott.
Men som andra sagt, många gillar inte bruna bönor (jag tycker det är kanon) så gör löksåsgrejen i inlägget ovan istället. Stekt fläsk med löksås gillar nog alla, har för mig att självaste Tore Wretman sa att det var hans favoriträtt.

Många har potatis till och brunabönorna som nån slags sås, jag har alltid ätit endast bönor och fläsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in