• 1
  • 2
2012-07-31, 18:04
Medlem
grodis avatar
Har fått rek paket på posten. Till saken hör att jag aldrig handlar via internet och har heller ej något paket jag väntar... Ska jag våga hämta ut det? Ponera att det är droger någon beställt i mitt namn, vad händer sen? Kan jag få betala något för paketet om jag hämtar ut det? Min nyfikenhet tar överhand och känner hur det kliar i fingrarna av att hämta skiten, vad det än är!
Citera
2012-07-31, 18:07
Medlem
scontris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodi
Har fått rek paket på posten. Till saken hör att jag aldrig handlar via internet och har heller ej något paket jag väntar... Ska jag våga hämta ut det? Ponera att det är droger någon beställt i mitt namn, vad händer sen? Kan jag få betala något för paketet om jag hämtar ut det? Min nyfikenhet tar överhand och känner hur det kliar i fingrarna av att hämta skiten, vad det än är!

Gå till posten och be att få se vad det är innan du kvitterar ut det. Om det kostar något framgår av avin du fått, står det ingen summa där kostar det ingenting att hämta ut det.
Rekommenderade brev kommer oftast från banker eller myndigheter, kanske går ditt visa-kort ut i dagarna och du fått ett nytt av banken?
Citera
2012-07-31, 18:08
Medlem
Otems avatar
Citat:

Hmm låter skumt, har du sett eller vet du vilket företag paketet kommer ifrån?
Citera
2012-07-31, 18:47
Medlem
grodis avatar
Har suttit och funderat på vad det kan vara, det är dock ej visa-kort, pass eller dylikt.

Står inget på avin vilket företag det är. Så det blir alltså inga kostnader trots att jag hämtar ut paketet? Är som sagt rädd och någon försöker lura en...
Citera
2012-07-31, 18:55
Medlem
Bara att gå till utlämningsstället och fråga vart det är ifrån.
Jag kan nästan lova att du har beställt något men bara glömt bort det, det händer mig väldigt ofta
Citera
2012-07-31, 19:17
Medlem
scontris avatar
Citat:
Har suttit och funderat på vad det kan vara, det är dock ej visa-kort, pass eller dylikt.

Står inget på avin vilket företag det är. Så det blir alltså inga kostnader trots att jag hämtar ut paketet? Är som sagt rädd och någon försöker lura en...

Nej, det framgår på avin om det kostar att hämta ut. Gå till ombudet, legitimera dig och be att få se paketet innan du kvitterar ut det. Är det något du tycker verkar skumt ber du personalen att returnera det till avsändaren. Inte mer än så.
Citera
2012-07-31, 19:26
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Har fått rek paket på posten.
Det kan ju som någon skrev vara ett nytt VISA-kort, de kommer automatiskt en tid innan det gamla gått ut.
Det kan också vara en delgivning eller något annat mindre skoj men är troligtvis helt ofarligt.
Citera
2012-07-31, 19:58
Medlem
argtants avatar
Ett rekommenderat paket utan avsändare låter skumt. Det kan inte vara något som du har glömt att du beställt? Du behöver naturligtvis inte betala för ett rekommenderat brev eller paket, men du behöver visa upp leg och skriva under blanketten, förstås.
Senast redigerad av argtant 2012-07-31 kl. 20:04.
Citera
2012-07-31, 20:13
Medlem
Jeltzins avatar
Har du någon räkning du inte har betalt?

Kronofogden brukar skicka rekommenderat tillslut för att bevisa att du sett räkningen så du inte kan dementera att du fått den, och därmed måste betala den.

Om inte. Hämta.
Citera
2012-07-31, 20:18
Medlem
richmunds avatar
Vill bara tillägga att du måste hämta ut paketet innan du öppnar det. En slags kvittens på att det inte är nån annnansom öppnat det innan du hämtar ut det.

Hämta ut det!
Citera
2012-07-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Ett rekommenderat paket utan avsändare låter skumt.

Det finns naturligtvis en avsändare. Posten godtar inte rek utan att det finns avsändare. Men det skrivs inte alltid ut på avin man får i brevlådan. Gör man en kollisökning på www.posten.se så står ibland avsändaren eller åtminstone avsändningsorten.
Citera
2012-07-31, 20:33
Medlem
dunderdasens avatar
Det är säkert en ny bankdosa från din bank eller liknande som skickas ut automatiskt. Hämta ut det bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in