Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Du kommer att må bra första tiden men var beredd på att du får ett beroende som enligt mig är i princip lika jobbigt att bli av med som benzo/opiater. Slutade nyss ta neurontin (4800mg/dag i ca 40 dagar) som jag använde mot subutex avtändning och det har varit ett helvete. Även om jag inte har särskillt ont nu så har jag haft en brännande smärta som varit obeskrivlig samt jag kan knappt se (dubbel/dimsyn) och det vägrar fan ge med sig. Har gått 2 veckor nu och det har fan inte blivit ett dugg bättre på den fronten.
Skulle aldrig någonsin ta vare sig lyrica eller neurontin igen om jag verkligen inte måste, och då ska det fan vara livet ut. Usch aldrig mer.
Känner lite samma sak, tända av CT från höga doser lyrica är inte kul. Slutade själv efter att ha snittat 600mg/dag i 4 månader, åt runt 1g tramadol under tiden. Var sängliggande 2v och sov 18h om dygnet. Mådde dock hyfsat, men kunde inte äta öht så gick ner 6kg på 2v. Det var när tramadolen tog slut och jag satt helt utan som helvetet fortsatte, hade så grov ångest att jag fick ringa och be om nya. Kommer fan aldrig kunna lägga av den här medecinen för den hjälper så bra och jag mår fruktansvärt utan.
När jag började äta dom fick jag inget som helst rus direkt, mest skakig och skit. Men sneade på MXE som slutade på akuten, sen inlagd på akutpsyk där jag fick 300mg och jävlar vad skönt det var. Hade sån panikångest att jag bara satt och grinade i 8h innan