Om man har betalat räkningar (nordea peronkonto) men dom inte dragits än, råkar ta ut för mycket pengar så det inte finns pengar på kontot för räkningen, dras den då inte till det företaget som ska ha den??
Kan inte förklara hur det funkar på Nordea. Swedbank skickar ut en räkning på att ditt konto blivit övertrasserat som du måste betala till dem eftersom banken betalar det du inte själv kan betala. Säkert med lite ränta också.
Jo du, man det blev lite som en klump i magen nu när ja upptäckte de..
Och nordea har inte kvällsöppet
Det är en viktig räkning därför ja undra om nån fb:are kunde ha något bra svar som ja ville höra
Jag vet ingen bank som betalar en räkning från ett konto som inte har pengar. Är typ 99,99999 % säker på att de inte blivit betalda om du inte har pengar på kontot.
Nej, det är så sant som sagt,
men jag menar jag kan ju inte betala om de inte finns pengar på kontot,
men när jag signerade betalningen så fanns det ju och det står att den blir betald 1 aug.
Därför min undran om det dras ändå o kontot blir övertrasserat eller om den inte betalas trots att jag godkänt betalning då det fanns pengar.
Nej, det är så sant som sagt,
men jag menar jag kan ju inte betala om de inte finns pengar på kontot,
men när jag signerade betalningen så fanns det ju och det står att den blir betald 1 aug.
Därför min undran om det dras ändå o kontot blir övertrasserat eller om den inte betalas trots att jag godkänt betalning då det fanns pengar.
Har du ingen kredit ansluten till kontot så lär inte banken betala en räkning som det saknas täckning för, utgå i vart fall ifrån det - se till att få in pengar innan den 1:e...
Den kommer inte göras och betalningen hamnar under nån halvdold meny typ Ej Genomförda, var ett tag sen det hände mig. Pengarna dras när betalningen görs så att du hade pengar tidigare spelar nada roll.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!