• 1
  • 2
2012-07-29, 01:40
Medlem
Bakteriens avatar
Som topic säger har en vän lyckats supa bort alla sina pengar igår. För övrigt första gången det händer. Eller ja, han har 27kr i plånboken och 143kr kvar på kontot.
Om drygt en vecka ska han bland annat på bröllop på andra sidan landet, men att gå dit helt pank är ju sådär. Vi har klurat lite på det här och kom fram till att sms lån kanske är den enda utvägen. MEN!
Han har arbetslöshetserättning på ungefär 3200 i månaden, 1100 i bostaddbidrag och resten sos, det ungefär 3000. Går det att få lån tro?
Skulle va bra dessutom om man kunde få avbetalningsplan på ett lån på typ 2000. Han har helt enkelt inte råd att betala tillbaks hela beloppet nästa månad. +Ränta på det. Kan man få avbetalningsplaner för så små belopp? Någon som har erfarenhet av sms lån? Han han tidigare bara varit högskolestudent och ej jobbat senaste 3 åren.
Citera
2012-07-29, 01:45
Medlem
downies avatar
Gör allt för att få låna av föräldrar eller liknande. Sms-lån är aldrig bra.
Citera
2012-07-29, 01:47
Medlem
darebuilders avatar
Nej han ska inte ta något jävla sms lån. 1 dag försent så ligger det hos kronofogden, den ända utvägen är att låna av någon i släkten eller av polarna. Det är den ända utvägen annars får han skita i bröllop och äta nudlar resten av månaden.
Citera
2012-07-29, 01:47
Medlem
Sms lån kan väl alla få men bör han akta sig för. Vanliga lån får han knappast utan inkomst. Har han inget att sälja? Eller låna av någon familjemedlem/ vän= bästa alternativen
Citera
2012-07-29, 01:49
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downie
Gör allt för att få låna av föräldrar eller liknande. Sms-lån är aldrig bra.

Han skulle skämmas över att erkänna att han trasslat till det. Han har fått en slant av mig, men 2000 måste in till. Kanske kanske skulle 1000kr räcka
Citera
2012-07-29, 01:51
Medlem
Bakteriens avatar
Tack för alla svar! Fast jag är väl den enda han kan låna av, eller jag typ den enda han vågar fråga.
Citera
2012-07-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Han skulle skämmas över att erkänna att han trasslat till det. Han har fått en slant av mig, men 2000 måste in till. Kanske kanske skulle 1000kr räcka
så det är bättre att riskera att hamna hos fogden än krypa till korset? Har man pluggat på högskolan 3 år utan att det lett till jobb har man väl redan trasslat till det?
Citera
2012-07-29, 02:01
Medlem
j1nxs avatar
Sms lån gör bara saken värre.
Citera
2012-07-29, 02:04
Medlem
Clawdeens avatar
Detta kanske låter dumt, men trustbuddy funkar om han kan betala tillbaka inom 14 dagar.
Annars vet jag inga andra sms-lån som är bra och utan hög ränta.

Han kanske snarare skulle hålla sig från att dricka så han inte slösar sina pengar. Menar då han uppenbarligen inte kan hålla fast dom.
Citera
2012-07-29, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Nej han ska inte ta något jävla sms lån. 1 dag försent så ligger det hos kronofogden, den ända utvägen är att låna av någon i släkten eller av polarna. Det är den ända utvägen annars får han skita i bröllop och äta nudlar resten av månaden.

Nu tar du la i lite väl mkt

Skulle nog säga ett obetalt smslån tar 4-5 månader innan det hamnar hos fogden men då har det ju gått genom inkasso först och det är la inte speciellt bra det heller.
Citera
2012-07-29, 02:29
Medlem
mr.aidss avatar
Som det nämnts förut. Sms-lån torde vara sista utgången.
Låna utav föräldrar, vänner etc. är mycket bättre för honom!
Citera
2012-07-29, 03:27
Medlem
Är det inte bättre och skita i bröllopet än och ta ett lån?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in