Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-06, 14:45
  #85
Medlem
Spyrrans avatar
När jag läser vissa inlägg här så är det nästan tillräckligt för att man ska bli skraj.

Okej, det kanske inte är "normalt" att spendera 15 minuter på toaletten vid varje besök. Men nöden har ju ingen lag som man säger, så behöver man verkligen gå på toaletten så ska man göra det. Oavsett om det är 1 gång under arbetstid, eller om det är 5-10 gånger.
Citera
2012-08-06, 18:26
  #86
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
När jag läser vissa inlägg här så är det nästan tillräckligt för att man ska bli skraj.

Okej, det kanske inte är "normalt" att spendera 15 minuter på toaletten vid varje besök. Men nöden har ju ingen lag som man säger, så behöver man verkligen gå på toaletten så ska man göra det. Oavsett om det är 1 gång under arbetstid, eller om det är 5-10 gånger.

Varför är det inte normalt? Ska man bara pissa bör det rimligtvis gå betydligt fortare men sitter man o skiter så får det ju ta den tid det tar. Bara torkandet kan ju ta en evighet.
Citera
2012-08-06, 20:02
  #87
Medlem
-Hej. Jag heter Kalle. Jag vill jobba på din affär. -Ok, Kalle, du får jobb!

Efter en månad: -Va fan, Kalle! Du är jätteduktig men du kan ju fan inte springa på toaletten 6 ggr/dag! Du är borta alldeles för mycket! Vi behöver dig i kundtjänsten!

Kalle_ Bu u uuhää! Jag måste ju bajsa ju!

Klart som korvspad att en sån kille inte är speciellt intressant för en arbetsgivare! Har man såna problem med magen bör man självklart ta upp det med arbetsgivaren innan man börjar jobba! Och framförallt bör alla andra få veta vad som gäller! Så slipper de reta upp sig som TS!

Folk säger ju här att #det kan man inte råka för#. Men om man känner att man måste bajsa 5 gånger om dan, då har man ett problem som man borde söka läkarhjälp för. Lider med TS här och instämmer till fullo! Vi hade en kille som tillbringade större delen av sin arbetstid på toaletten. Efter nån månad fick han fula blickar när han kom ut. -Vadå Man måste väl få gå på toa? Han fick sparken till slut. Så - Nej! Det är inte rimligt att spendera så mycket av sin arbetstid på toaletten, det är det INTE! I så fall bör man välja en bransch som inte är så "personalintensiv", typ nåt kontor eller så
Citera
2012-08-06, 21:08
  #88
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför är det inte normalt? Ska man bara pissa bör det rimligtvis gå betydligt fortare men sitter man o skiter så får det ju ta den tid det tar. Bara torkandet kan ju ta en evighet.

Jag skrev "normalt". Vilket innebär att det inte riktigt är socialt accepterat. Men å andra sidan, vem vill diskutera toalettbesök och hur länge man sitter på toaletten etc? I alla fall ansikte mot ansikte. Det är mer tabubelagt.

Så jag skulle inte direkt påstå att 15 minuter på dass är onormalt. Även om jag nog aldrig har spenderat så lång tid på toaletten för att uträtta mina behov, så kan jag förstå om vissa människor behöver mer tid på sig.
Citera
2012-08-07, 08:28
  #89
Medlem
rutger9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefax
Folk säger ju här att #det kan man inte råka för#. Men om man känner att man måste bajsa 5 gånger om dan, då har man ett problem som man borde söka läkarhjälp för.

Och då blir man mirakulöst "botad" och skiter "normalt"?

Citat:
Lider med TS här och instämmer till fullo! Vi hade en kille som tillbringade större delen av sin arbetstid på toaletten. Efter nån månad fick han fula blickar när han kom ut. -Vadå Man måste väl få gå på toa? Han fick sparken till slut.

Du får nog ta och dubbelkolla detta lite, jag har svårt att tänka mig att han fick sparken för att han gick för ofta på toa.
Citera
2012-08-07, 12:32
  #90
Medlem
sjpatriks avatar
Om det är stressigt på ert jobb finns det ju en chans att han drar en runk ett par gånger per dag, för att slappna av lite. Du får helt enkelt fråga honom TS
Citera
2012-08-07, 15:21
  #91
Medlem
Kan ju även vara nån typ av ätstörning, mitt ex sprang på toa 10-15 min efter varje måltid(hon åt för övrigt som en häst men var smal som en sticka) och efter 2-3 månader berättade hon att hon gick och spydde efter varje måltid.
Citera
2012-08-11, 14:15
  #92
Medlem
Lilasysters avatar
Jag skiter fullständigt i hur många gånger mina kollegor besöker toaletten på en arbetsdag så länge de gör sitt jobb. Personer med mag- och tarm sjukdomar (som TS kollega sannolikt lider av) bör kanske inte söka sig till arbetsplatser där arbetsnärvaron är så strikt.
Citera
2013-11-02, 23:28
  #93
Medlem
Ta det inte personligt, men ni som för statistik på människors/kollegors toalettbesök är helt sjuka! Toalettbesök gör man för att tillfredsställa kroppens behov och garantera hälsan, det är således kroppen som bestämmer när toalettbesöken ska göras och hur lång tid de ska ta.

Kanhända drar de ut på tiden, men måste man så måste man...

EOD
Citera
2013-11-03, 00:04
  #94
Medlem
Dimaks avatar
Gjorde detta under en månad på mitt första jobb hatade jobbet då det inte fanns någon radio där inne, satt och slö surfade och smsade och läste nyheterna var andra timme så ingen skulle undra. men sen fick vi radio och P4 är på hela tiden så timmarna flyger nu!
Citera
2013-11-03, 06:21
  #95
Medlem
Ha ha.... SOLKLART fall av brunkning!!! Case solved.
Citera
2017-12-13, 23:43
  #96
Medlem
Harry_s avatar
Känner en som går minst 30min/dag på toa
självklart så måste arbetsgivaren kunna göra något?
nu när alla har SmartPhone blir toa besöken lite längre oxå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback