• 1
  • 2
2012-07-28, 14:09
Medlem
Adgos avatar
Om jag skulle tacka nej till en utbildning i urval 1, kan jag tacka ja till samma utbildning igen i urval 2 om jag skulle ngra mig??

Tacksam fr svar.
Citera
2012-07-28, 14:12
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adgo
Om jag skulle tacka nej till en utbildning i urval 1, kan jag tacka ja till samma utbildning igen i urval 2 om jag skulle ngra mig??

Tacksam fr svar.

Sjlvklart kan du inte det. Om du tackar nej s fr ju ngon annan din kplats. D fr du gra en sen anmlan. Om du kunde ngra dig, d hade ju hela pongen med ett till urval frsvunnit. Eller tycker du det ska gras ett tredje urval, fr att just du ville ngra dig?
Citera
2012-07-28, 14:13
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Sjlvklart kan du inte det. Om du tackar nej s fr ju ngon annan din kplats. D fr du gra en sen anmlan.

Ja, det var det jag trodde...Tack s mycket.
Citera
2012-07-29, 21:16
Medlem
Adgos avatar
Men om det r en utbildning som inte r s populr att det garanterat finnas platser kvar efter urval 1?

Kan tacka nej till en utbildning som inte kommer att bli "fylld" efter urval 1 och sedan tacka ja om det finns platser i urval 2?

r s osker..
Citera
2012-07-29, 21:30
Medlem
Citat:
Men om det r en utbildning som inte r s populr att det garanterat finnas platser kvar efter urval 1?

Kan tacka nej till en utbildning som inte kommer att bli "fylld" efter urval 1 och sedan tacka ja om det finns platser i urval 2?

r s osker..

Har du en gng tackat nej r du struken, vill du ska den igen fr du gra en sen anmlan och ska den igen. Finns det massor av platser kvar s r ju inte det ngot problem.
Citera
2012-07-29, 21:36
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looorg
Har du en gng tackat nej r du struken, vill du ska den igen fr du gra en sen anmlan och ska den igen. Finns det massor av platser kvar s r ju inte det ngot problem.

ok men d undrar jag hur lng tid tar det innan de handlgger sena anmlningar? Speciellt sdana som anmls s sent?
Citera
2012-07-29, 21:40
Medlem
Citat:
ok men d undrar jag hur lng tid tar det innan de handlgger sena anmlningar? Speciellt sdana som anmls s sent?

Det brukar inte ta verdrivet lng tid. Just nu r det kanske lite mycket att gra, man har till den 30:e p sig att tacka ja eller nej till en plats, ett andra urval grs den 6:e augusti (om jag inte minns fel). Jag gjorde en sen anmlan p en kurs och p ett par dagar hade de kollat upp min behrighet osv.

Som sagt finns det lediga platser p den kurs du vill g s spelar det ju egentligen inte ngon roll hur sent du anmler dig, kursen kan redan ha brjat. Finns det plats och du r behrig s tar de ju in dig.
Citera
2012-07-29, 21:41
Medlem
Sapphiruss avatar
Varfr ver huvud taget tacka nej? r det inte bttre att tacka ja och sen ev. tacka nej innan du brjar n att chansa p att kursen inte blir full?
Citera
2012-07-29, 22:05
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapphirus
Varfr ver huvud taget tacka nej? r det inte bttre att tacka ja och sen ev. tacka nej innan du brjar n att chansa p att kursen inte blir full?

Jag tnkte att jag kanske kommer in p en annan utbildning i urval 2.
Citera
2012-07-29, 22:41
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Jag tnkte att jag kanske kommer in p en annan utbildning i urval 2.

Om du inte redan r struken frn den utbildning du pratar om nu kan du tacka ja till bda
Citera
2012-07-29, 22:49
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderwearMan
Om du inte redan r struken frn den utbildning du pratar om nu kan du tacka ja till bda

Jag glmde tillgga att jag gjorde en sen anmlan p den utbildning jag hoppas kom in p i urval 2.

S drfr undrar jag om om det skulle funka att tacka nej till en utbildning nu i urval 1 och hoppas p att komma in p en "sen anmlan" utbildning i urval 2. Och om jag inte kommer in p min "sen anmlan" i urval 2 s hoppas jag kunna tacka ja till min utbildning i urval 1.

Men jag struntar nog i att gra s. Det blir s komplicerat. Det blir att tacka ja till den utbildning jag blev antagen till i urval 1.
Citera
2012-07-30, 04:41
Medlem
lighten-ups avatar
Om TS undrar hur mnga pong h*n kan tacka ja till s finns svaret p denna sida
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto