Citat:
Ursprungligen postat av gubbfan10
Ok, nu kommer vi någonstans. Du föreslår alltså en varm fisk och skaldjursgryta men som är urbenad redan innan avfärd. Kanske anser du även att det är bäst att skala både räckor och pilla ur musslorna ur skalen INNAN du sätter digi bilen? Personligen hade jag inte haft några problem att äta en ordentligt gjord Bouillabaisse direkt och som sig borde göras, även i en bil. Men jag förstår om du tycker att det vore lite smidigare att göra bouillabaissen mer barnvänlig i och med att den skall inmundigas sittandes i ett säte på motorväg eller motorled.
Ja om jag nu promt ska äta fisk och skaldjursgryta under färd med risk för pill och spill så faktiskt särskilt med barn
Men det är inte mitt förstahandsval att äta sådant under färd om jag nu inte kan stanna och har en sådan förkärlek att just ha ett tvång under resansgång att äta just det
Recept på en av de godaste
Piroger med köttfärsfyllning
Självklart kan man fylla den med ost av olika slag kan rekommendera fårost sedan kan man ha i lite olika saker som man själv tycker om som kanske tonfisk som de spanska pirogerna som heter Empanadas
Gör lite olika sorter så blir det inte ensidigt samt att det blir som en överraskning vem som får vad :d som en kul grej och man kan självklart byta med varandra

barn tycker om sånt det gör jag med och det blir lite variation under en längre färd
Alla som älskar piroger rekommenderar jag receptet nedan och självklart kan man alltid modifiera allt
http://frostrosor.blogspot.se/2009/0...sfyllning.html