Tjena, bumpar den här tråden för jag har lite mer info än vad man kanske brukar vad gäller militäranläggningen Blå Port på Vätö. Ganska lätt att hitta dit!
Hur jag fått all infon avslöjar jag inte, men jag har sett allt med egna ögon.. Så inget skitsnack om påhitt blabla, och nej jag kan inte ladda upp foton då jag inte har tagit några. Och dessutom vore det olagligt att fota där.
Först, om du ska dit och "UE:a" så är det lättast att komma dit med båt eftersom att hela området angränsar mot någon sjö/hav. När du är på området VAR FÖRSIKTIG, det patrullerar en vaktbil 1-2 gånger om dagen. Oftast på kvällen, men ibland på morgonen och på dagen. Så var FÖRSIKTIG!
På området finns det ca 5-6 tunnlar som går ca 100 meter in i bergen och där inne är det ENORMA dieseltankar, och då menar jag ENORMA. Som är avsedda i krigstid för att tanka framförallt skepp etc. På området finns även ett fd vapenförråd som tömdes fär 3-4 år sen, men det har ca 1 meter tjocka väggar och är svårare att att ta sig in i än ett bankvalv. Och dessutom är det tomt där inne, så gör dig inte ens besväret. Det finns även en helikopterplatta på området om ni skulle välja att åka dit med helikopter (lol). Fast då misstänker jag att ni skulle dra igång diverse misstankar..
Det finns även ett rött hus som är percis efter stora grinden, och där inne finns det massa sovsäckar, tält, kaminer och allt annat skit militärerna använder sig av. Även en fungerande telefon! T.o.m betalsamtal fungerar.
Du kommer även hitta en hyfsat stor hamn där det brukar ligga en båt ibland. Och det häftigaste där är nog den very övergivna kranen, den verkligen gör hamnen. Supercoolt!
Typ det jag ville skriva, hoppas någon kan ha lite roligt åt det

Och förlåt om folk blir sura över att jag bumpar en gammal tråd, men jag hoppas jag kunde berätta tillräckligt för att det skulle vara värt det!