2009-06-07, 15:29
Medlem
GzGurrzs avatar
bump, är det någon som vet något ställe att utforska i norrtälye ? inte så lantiliga objekt dock;P
Citera
2009-06-07, 15:37
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
bump, är det någon som vet något ställe att utforska i norrtälye ? inte så lantiliga objekt dock;P
Provat att läsa tråden och att söka??
Citera
2009-06-11, 22:41
Medlem
ORUNITIAs avatar
Hmm, det finns faktiskt ganska bra ställen i Norrtälje - men dom är väldigt svårt att hitta.

T.e.x Silosarna går det att ta sig in i utan att använda våld/verktyg.
Use your imagination
Citera
2009-08-19, 21:01
Medlem
Necrokvlts avatar
Jag var ute och fotade idag och hittade en nyligen nedlagd mastanläggning. Den består av tre hus omringade med ett staket, som dock är rejält uppbrutet på baksidan. Ett av husen verkar ha med drift att göra och sedan finns två relativt stora kontorshus. Detta ligger på Rådmansö, nära Riddersholm.

Bilder finns om ni vill ha.
Citera
2009-08-19, 21:36
Medlem
Låter intressant att få ta del av

Citat:
Ursprungligen postat av Necrokvlt
Jag var ute och fotade idag och hittade en nyligen nedlagd mastanläggning. Den består av tre hus omringade med ett staket, som dock är rejält uppbrutet på baksidan. Ett av husen verkar ha med drift att göra och sedan finns två relativt stora kontorshus. Detta ligger på Rådmansö, nära Riddersholm.

Citera
2009-08-20, 00:06
Medlem
Avernuss avatar
Citat:

Jag är klart intresserad! Har sommarstuga alldeles i närheten, kommer antagligen titta förbi nästa helg. Tack för tipset!
Citera
2009-08-29, 14:47
Medlem
Necrokvlts avatar
Bilderna har tyvärr försvunnit.

För er med Google Earth ligger anläggningen vid
Latitud: 59°44'18.28"N
Longitud: 19° 2'15.64"O
Citera
2009-08-30, 21:36
Medlem
MackaN^s avatar
Jag vet ett ställe som ska ligga jävligt nära havet, förbi Älmsta mot en ort som många båtar går ifrån b.la till Åland. Man svänger höger väldigt nära en kyrka och kör till ett ställe som heter gamla Grisslehamn. Finns gigantiska bunkrar i bergen, men det är svårt att hitta ingångarna men den som letar finner, jag lovar!
Citera
2009-09-08, 00:31
Medlem
E30s avatar
Citat:

Vet du mer? Funderar på att ta mig en titt.
Varit där själv?
Citera
2010-03-14, 00:52
Medlem
kublai.khans avatar
För några år sedan när jag hade en sommarkåk en bit utanför staden tog man sig en titt i katakomberna runt om i Norrtälje city.
Häftig upplevelse.
Citera
2010-11-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockzor90
Tjena, bumpar den här tråden för jag har lite mer info än vad man kanske brukar vad gäller militäranläggningen Blå Port på Vätö. Ganska lätt att hitta dit!

Hur jag fått all infon avslöjar jag inte, men jag har sett allt med egna ögon.. Så inget skitsnack om påhitt blabla, och nej jag kan inte ladda upp foton då jag inte har tagit några. Och dessutom vore det olagligt att fota där.

Först, om du ska dit och "UE:a" så är det lättast att komma dit med båt eftersom att hela området angränsar mot någon sjö/hav. När du är på området VAR FÖRSIKTIG, det patrullerar en vaktbil 1-2 gånger om dagen. Oftast på kvällen, men ibland på morgonen och på dagen. Så var FÖRSIKTIG!

På området finns det ca 5-6 tunnlar som går ca 100 meter in i bergen och där inne är det ENORMA dieseltankar, och då menar jag ENORMA. Som är avsedda i krigstid för att tanka framförallt skepp etc. På området finns även ett fd vapenförråd som tömdes fär 3-4 år sen, men det har ca 1 meter tjocka väggar och är svårare att att ta sig in i än ett bankvalv. Och dessutom är det tomt där inne, så gör dig inte ens besväret. Det finns även en helikopterplatta på området om ni skulle välja att åka dit med helikopter (lol). Fast då misstänker jag att ni skulle dra igång diverse misstankar..

Det finns även ett rött hus som är percis efter stora grinden, och där inne finns det massa sovsäckar, tält, kaminer och allt annat skit militärerna använder sig av. Även en fungerande telefon! T.o.m betalsamtal fungerar.
Du kommer även hitta en hyfsat stor hamn där det brukar ligga en båt ibland. Och det häftigaste där är nog den very övergivna kranen, den verkligen gör hamnen. Supercoolt!

Typ det jag ville skriva, hoppas någon kan ha lite roligt åt det
Och förlåt om folk blir sura över att jag bumpar en gammal tråd, men jag hoppas jag kunde berätta tillräckligt för att det skulle vara värt det!

Idag var jag till Vätö och Blå port. Kul att se! Men låst överallt nästan.. Gick inte att komma in i byggnaderna... Förutom hundgården och förrådet med massa grejjer.
Såg i den röda villan med två våningar plus källare att kyl & frys var igång.. Dem lös.. Så någon är väl där ibland.. Har någon annan varit dit nyligen?
Citera
2010-11-15, 19:02
Medlem
Kameran var inte med möjligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här