Halsböld, Mandlar och ett rent helvete!
Okey, det började med att jag en vacker dag inte ens kunde svälja mitt egna saliv, dagen innan hade jag haft lite ont i halsen och trodde bara det var en vanlig förkylning. Men dagen efter när jag tittade i halsen var den helt igensvälld på vänster sida, och jag kunde som sagt inte ens svälja mitt egna saliv, utan fick spotta ut detta i glas vartefter jag samlade på mig.
Läkaren på akuten konstaterade halsböld och i 3 dagar i rad fick jag återkomma endast för själva LETANDET efter denna vidriga jävla sak, detta innebär att de sticker med spruta och suger ut blod bakom halsmandeln där själva bölden har sitt fäste.
3:e dagen hittade de varbölden och skar upp med skalpell ett litet snitt, var och blod rann ut i munnen och smakade rent förjävligt, en slang fördes in för att suga ut varet. Kommande 3 dagar fick jag komma på återbesök endast för att skära upp såret samtidigt som jag gick på antibiotika (Kåvepenin, 1 G (GRAM) tabletter, 2 tabletter 3 gånger per dag. De skar som sagt upp "såret" till bölden igen, detta för att det ej skulle läkas igen, då antibiotikan inte skulle komma åt då.
Okey, nu va skiten över till slut, svullnaden gick ner och jag blev "frisk". Trodde jag, följande vecka blev halsmandlarna på båda sidor helt täckta av vit beläggning, ont i halsen, kändes som rakblad när jag svalde, samt hade jag då och då "feberkänsla" och kunde vakna på morgonen av att alla, precis ALLA sängkläder va dyngblöta av svett. Det gick bokstavligen talat att vrida ur dessa som en trasa.
Återbesök på Akuten igen då, innebar ännu en antibiotikakur, denna gång Clindamycin, "tillfrisknade" efter 1-2 dagar och efter kuren va slut dag 10 så gick det ungefär 1-2 dagar och dessa beläggningar återkom.
Besöker återigen akuten och får nu prova på Kåvepenin igen tydligen, ingen halsböld synlig. Utan endast beläggning och ont i halsen. 3:e kuren pennicillin nu alltså.
Efter 2-3 dagar med kuren så får jag röda utslag på hela överkroppen och ringer till akuten, dem ber mig avsluta kuren då detta är en biverkning.
Jag avslutar kuren då jag ej blev av med beläggningen och det onda i halsen av den ändå, några dagar går och beläggningen försvinner, halsontet med.
Vet inte exakt hur långt det gått nu men inte mer än 1-2 Veckor iallafall!
Nu har mina halsmandlar blivit större än vanligt, samt att jag har sjukt ONT precis på samma ställe där min Halsböld satt, har dvs ont på vänster sida av halsen bara, feberkänsla lite då och då samt så "sticker", eller "hugger" det till som en nål/kniv i halsmandeln då och då. Dock har inte halsen svällt igen som när jag fick halsbölden, men halsmandlarna är stora, dock ej röda vad jag ser. Samt så finns knappt någon / ingen beläggning.
Vad fan är detta?! Har aldrig genom hela mitt 26 åriga liv haft problem med halsmandlarna/halsen och nu kommer skiten som ett brev på posten
Odlingar på Halsfluss och körtelfeber, leverprov taget, allt har vart utan anmärkningar.
Mvh
Senast redigerad av KrigaerN 2012-09-12 kl. 22:14.