• 1
  • 2
2005-03-16, 22:01
Medlem
mr.falkens avatar
vilket skall man köpa ellr spelar det ingen roll... funderar på att skaffa glocalnet. skall man då köpa deras "Lättinstallerat Alcatel Speedtouch 516 modem till självkostnadspris, 399 kr + 99 kr porto" ellr köpa nå annat?
Citera
2005-03-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
vilket skall man köpa ellr spelar det ingen roll... funderar på att skaffa glocalnet. skall man då köpa deras "Lättinstallerat Alcatel Speedtouch 516 modem till självkostnadspris, 399 kr + 99 kr porto" ellr köpa nå annat?

är verkligen ingen expert men ingen har ju svarat så... priset låter väl iallafall överkomligt, och själv har jag ett Alcatel Speedtouch modem (dock den äldre 'Home' modellen) som alltid har fungerat smärtfritt.. jag hade nog slagit till, fördelen med att köpa via dem är att om något strular med uppkopplingen kan inte de som står för uppkoppling och de du köpte modemet av skylla felet på varandra - eftersom de ju är en och samma...
Citera
2005-03-29, 18:52
Medlem
mr.falkens avatar
har du helt rätt i... företagen e duktiga på att skylla ifrån sej....
Citera
2005-03-29, 18:54
Medlem
Citat:
Se till att modemet klarar de nya standaderna ADSL2/ADSL2+ bara, eller är uppgraderbara till dessa.
Citera
2005-03-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remadde
är verkligen ingen expert men ingen har ju svarat så... priset låter väl iallafall överkomligt, och själv har jag ett Alcatel Speedtouch modem (dock den äldre 'Home' modellen) som alltid har fungerat smärtfritt.. jag hade nog slagit till, fördelen med att köpa via dem är att om något strular med uppkopplingen kan inte de som står för uppkoppling och de du köpte modemet av skylla felet på varandra - eftersom de ju är en och samma...
fördelen med HOME modellen är att det går att uppdatera till PRO helt utan kostnad på 15-100minuter
Citera
2005-03-29, 19:01
Medlem
mr.falkens avatar
öh... är inte så himla insatt ang. dom två sista svaren...
Citera
2005-03-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVägrare
fördelen med HOME modellen är att det går att uppdatera till PRO helt utan kostnad på 15-100minuter

hehe... i samband med en strulande wireless router (som jag senare fick utbytt och då funkade det klockrent) försökte jag mig faktiskt på det där, men det gick åt H-E...eller jag gav iallafall upp efter en halvtimme. Men visst... hade jag lagt ner 60 minuter till så kanske ,)
Citera
2005-03-30, 00:10
Medlem
Citat:
öh... är inte så himla insatt ang. dom två sista svaren...

ehm, ang Home / Pro grejen spelar det ingen roll för dig, vad gäller det där med ADSL 2 o allt vad det hette, antar jag att det har med en ny standard att göra, som gissningsvis klarar av högre hastigheter... fråga supporten eller spana in Alcatels hemsida den e faktiskt rätt bra vill jag minnas...
Citera
2005-03-30, 00:13
Medlem
ehm.. såhär ligger det ju till ja, Alcatel sålde av sin DSL del till Thomson,men info om "ditt" modem hittar du här:

http://www.speedtouchdsl.com/prod516.htm

hittar bl.a.:

"...• ADSL: G.hs, ANSI, ETSI, G.dmt, G.lite, Annex A, B
• ADSL2: G.dmt2, G.lite2, Annex A, B, L
• ADSL2+: G.dmt2+, Annex A, B, L..."

så jag antar att svaret på frågan är ja
Citera
2005-03-30, 02:45
Medlem
tjoffemans avatar
modem och router/brandvägg i ett ?

Jag sprang på ett ADSL-modem med inbyggd brandvägg och 4-ports router. Nån som har erfarenhet?

Topcom Xplorer 874A. Validerad samt godkänd för användning av bla. Telias ADSL-tjänst. Upp till 8 Mbit/s downstreem. Inbyggd 4-port 10/100-switch med MSI/MDIX autosensing. Enkel web-baserad administration / konfiguration. Stödjer upp till 8 Mbps downstream. Svensk installationsguide medföljer. Bredbandsrouter med inbyggd 4-ports 10/100-switch. Inbyggd DHCP server. DMZ gör det möjligt att öppna för egen server på insidan. Brandvägg med NAT, URL-blocking, SPI, paketfiltrering , DoS attackskydd. VPN pass-through. Enkel installation. 800:- ink moms
Citera
2005-08-06, 17:50
Medlem
P3tters avatar
Tjänar man på att skaffa nytt adsl-modem, i bandbredd?
Citera
2006-12-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
Tjänar man på att skaffa nytt adsl-modem, i bandbredd?

nDet kan man göra, om man har ett skräpigt Dlink, så är den kanske så dålig att den inte kan använda hela den bandbredden som finns. Deadlink är kännt för att bara kuka ur.

Mitt tips just nu är Speedtouch 718.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in