• 1
  • 2
2012-07-27, 16:47
Medlem
Otems avatar
En 37-årig man krockade igår kväll med en Personbil på Gävlevägen i Skutskär,räddningsenheter larmades till platsen men mannen avled i ambulansen på väg till sjukhuset i Gävle. Den 23-årige bilföraren, också en man chockades svårt vid händelsen. Inga andra personer eller fordon uppges ha varit inblandat i dödsolyckan. Enligt uppgifter skall personbilen gjort en vänstersväng.

2012-07-26,22:30,Trafikolycka personskada,Älvkarleby

Gävlevägen,Skutskär [Vid Preem]

Citat:
Olycka mellan personbil och motorcykel. Personbilen som kör i nordlig riktning skall göra en vänstersväng och uppmärksammar inte en mötande motorcykel.

Någon som har mer uppgifter om olyckan?
Någon som vet t.e.x hur fort det kan ha gått? Typ av Motorcykel?
Någon som bor i området/närheten som åkt förbi platsen vid tidpunkten för olyckan?

Det står att ''bilföraren uppmärksammade inte en mötande motorcykel'' Hur kan olyckan då ha gått till? Låter inte som motorcykel krockat i sidan utan kommit framifrån på nått sätt?
Citera
2012-07-27, 16:54
Moderator
Chantres avatar
Finns en bild här.

http://gd.se/nyheter/alvkarleby/1.49...-omkom-i-krock
Citera
2012-07-27, 17:01
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
En 37-årig man krockade igår kväll med en Personbil på Gävlevägen i Skutskär,räddningsenheter larmades till platsen men mannen avled i ambulansen på väg till sjukhuset i Gävle. Den 23-årige bilföraren, också en man chockades svårt vid händelsen. Inga andra personer eller fordon uppges ha varit inblandat i dödsolyckan. Enligt uppgifter skall personbilen gjort en vänstersväng.

2012-07-26,22:30,Trafikolycka personskada,Älvkarleby

Gävlevägen,Skutskär [Vid Preem]

Någon som har mer uppgifter om olyckan?
Någon som vet t.e.x hur fort det kan ha gått? Typ av Motorcykel?
Någon som bor i området/närheten som åkt förbi platsen vid tidpunkten för olyckan?

Det står att ''bilföraren uppmärksammade inte en mötande motorcykel'' Hur kan olyckan då ha gått till? Låter inte som motorcykel krockat i sidan utan kommit framifrån på nått sätt?
Klockan var ca 22, ung bilförare, liten genomfartsby, kan ha trott det var en moped. På bilden i en av nättidningarna ser man att dom killen ligger kvar i korsningen, det tyder på att han troligen inte kört speciellt fort. På bilden ser man också att seaten verkar oskadd i fronetn vilket i sin tur tyder på att den lär ha träffats i sidan. Bilden verkar också vara tagen i centrum, vid texacomacken, där råder fri sikt åt alla håll och kanter.

edit; texaco = nuvarande preem.
Citera
2012-07-27, 17:10
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Klockan var ca 22, ung bilförare, liten genomfartsby, kan ha trott det var en moped. På bilden i en av nättidningarna ser man att dom killen ligger kvar i korsningen, det tyder på att han troligen inte kört speciellt fort. På bilden ser man också att seaten verkar oskadd i fronetn vilket i sin tur tyder på att den lär ha träffats i sidan. Bilden verkar också vara tagen i centrum, vid texacomacken, där råder fri sikt åt alla håll och kanter.

edit; texaco = nuvarande preem.

Ja det är som du säger och som det jag ser på bilden, att den är oskadad i fronten, men polisen skrev att bilföraren uppmärksammande inte en ''mötande motorcyklist'' Enligt min synpunkt så när man möter ett fordon, så kommer det framifrån, på andra sidan vägbanan t.e.x, men om den skall ha krockat i bilens vänster sida, så kan det ju knappast vara ett ''möte''? Då är det ju bilföraren som inte uppmärksammat att någon helt enkelt kört rakt in i bilens sida?
Citera
2012-07-27, 17:24
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ja det är som du säger och som det jag ser på bilden, att den är oskadad i fronten, men polisen skrev att bilföraren uppmärksammande inte en ''mötande motorcyklist'' Enligt min synpunkt så när man möter ett fordon, så kommer det framifrån, på andra sidan vägbanan t.e.x, men om den skall ha krockat i bilens vänster sida, så kan det ju knappast vara ett ''möte''? Då är det ju bilföraren som inte uppmärksammat att någon helt enkelt kört rakt in i bilens sida?
Olyckan skedde vi vänstersväng, vänstersväng är en ledtråd. Bilen svängde alltså till vänster framför motorcyklisten som han mötte och fick den därpå i sin högra sida.

Citat:
Olyckan inträffade när personbilen skulle göra en vänstersväng och föraren inte såg den mötande motorcyklisten, enligt Uppsalapolisen.
Citera
2012-07-27, 17:26
Medlem
SithBoboSiths avatar
http://arbetarbladet.se/nyheter/alvk...torcykelolycka

Mer info i den länken.
Citera
2012-07-27, 17:32
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
http://arbetarbladet.se/nyheter/alvk...torcykelolycka

Mer info i den länken.

Det står att han skulle svänga vänster i korsningen Nygatan/Gävlevägen? Vet man om olyckan skedde när personbilen svängde vänster ur från macken, eller vänster in till macken?

Det kanske är ett enkelt svar men jag blir förvirrad när jag ser bilden på korsningen? Det kan ju knappast ha skett när personbilen svängde vänster in? För det är ju en enskild fil?
Citera
2012-07-27, 17:36
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Det står att han skulle svänga vänster i korsningen Nygatan/Gävlevägen? Vet man om olyckan skedde när personbilen svängde vänster ur från macken, eller vänster in till macken?

Det kanske är ett enkelt svar men jag blir förvirrad när jag ser bilden på korsningen? Det kan ju knappast ha skett när personbilen svängde vänster in? För det är ju en enskild fil?
Jag börjar tvivla på att du har trafikvana.

Bilen svängde vänster IN mot macken, det är ett enkelt svar, troligen det allra enklaste i hela olyckan. Vad "enskild fil" innebär att det ska vara svårare att svänga vänster begriper jag inte.

Jag tänker inte dividera med dig mer, misstänker du är i 13-årsåldern, det är nackdelen med att flashback har så konstig "åldersgräns". Sorry om du är äldre men då verkar du lite trög istället.
Citera
2012-07-30, 18:42
Medlem
Jag känner bilföraren väl, och det är inte den silvriga seaten som har varit inblandad i någon krock vid det tillfället!
Citera
2012-07-31, 11:52
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickzon
Jag känner bilföraren väl, och det är inte den silvriga seaten som har varit inblandad i någon krock vid det tillfället!

Ok? Så du menar att det är en annan personbil?
Citera
2012-10-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ok? Så du menar att det är en annan personbil?

Svarar på gammalt inlägg. Jag var på plats och hjälpte till innan första räddningsfordon var på plats och de var varken en grå bil eller en seat inblandad i olyckan. Ja de var en annan personbil som svängt vänster framför motorcyklisten, mest troligt är att han inte såg den alls tack vare extremt stora krukor med höga växter stod på refugerna genom hela Skutskär.
Citera
2012-10-23, 23:35
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W1993
Svarar på gammalt inlägg. Jag var på plats och hjälpte till innan första räddningsfordon var på plats och de var varken en grå bil eller en seat inblandad i olyckan. Ja de var en annan personbil som svängt vänster framför motorcyklisten, mest troligt är att han inte såg den alls tack vare extremt stora krukor med höga växter stod på refugerna genom hela Skutskär.

Ok, på bilden som en tidigare användare postade är det någon grå-aktig bil på bärgningsbilens flak, undra vad det kan vara för märke om det inte är en seat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in