Citat:
Ursprungligen postat av Nevaeh
En möjlig förklaring kan vara att du har bipolär (manodepressiv). Då kan man ha maniska perioder och det varierar från person till person om man även drabbas av det depressiva, då man inte behöver drabbas av båda.
Nevaeh : Stämmer nog delvis det du påstår. Känner igen mig mycket från detta men depressiv är jag nog inte.
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Jag tror att det är någonting ganska många kan känna igen sig i. Någon period är man jätteintresserad av någonting, en annan jätteintresserad av någonting annat. Man vill göra allting "färdigt". Om det är någon författare man snöar in på vill man läsa allt han skrev, för att ta ett exempel.
Två saker jag kom att tänka på när jag läste din post:
Varför är du rädd att förlora i TV-spelen? Är det samma med drogerna och allt det andra - att du vill vara bäst på det med? Isåfall: varför det?
Andra:
Kanske att du prövar dig fram mycket utan att veta riktigt vad du trivs med. Någon period är det politik, någon annan droger, någon tredje någonting annat. Ju längre tiden går, desto mer kommer du förhoppningsvis söka dig till det du gillar bort från det du inte trivs med.
Eller vad tror du?
Saftad_Burk : Känner igen mig även här. T.ex med böckerna, har läst allt som Stephen King har skrivit, även som pseydonymet Richard Bachman, vet inte varför men läste hans bok "The Green Mile" och fick för mig då att läsa alla hans böcker.
Även musiken, Metallica är ungefär det enda bandet jag lyssnar på, äger alla deras skivor och har massor av deras skräp som kläder, böcker, LP skivor m.m.
Det värsta med dom värsta (TV-spel, Knark och horor) är att jag DEFINITIVT vill INTE sluta med det. Det är en hat/kärlek relation var jag mår bra av att må dåligt (flummigt igen men hoppas folk känner igen sig). Dessa saker tar det värsta och bästa fram i mig.