• 1
  • 2
2012-07-27, 00:35
Medlem
Jag har för ca en månad sen startat ett företag tillsammans med en kollega.
Vi har hushållsnära tjänster, catering, och sen bakar jag tårtor designade helt efter kundens önskemål.
Vår budget är ganska liten nu så här i början. Vi behöver tips på bra sätt att marknadsföra sig utan att det kostar för mycket. Vi har haft en annons ute i en lokaltidning, men den har inte gett så jättemycket. Vi har en facebooksida där vi försöker få folk att gå in på. Sen har vi delat ut lite flygblad. Vi vill ha mer tips och ideer!!
Citera
2012-07-27, 01:40
Medlem
Pangon90s avatar
Kontinuerliga annonser i tidningen.

Tävlingar på facebook-sidan.

Reklam på TV-apparater i lokala ICAt kanske, i min kan man ha det åtminstone. Lär dock vara ganska dyrt..

Dela ut smarriga bakelser (som du givetvis bakat själv) tillsammans med flygbladen.
Citera
2012-07-27, 01:48
Medlem
H.E.L.s avatar
Det bästa är ju pr. Försök få lokaltidningen göra ett reportage om er.
Eller när du eller kollegan fyller år så gör ett eget reportage i tidningen med fokus på företaget(givetvis personen som fyller år med).
Citera
2012-07-27, 13:24
Medlem
Tlagnojs avatar
A&A=>Reklam och marknadsföring

/mod
Citera
2012-07-30, 11:04
Medlem
våran lokaltidning har varit och gjort ett reportage, väntar bara på att det ska komma ut i tidningen.
kanske ska ställa oss på stan och dela ut flygblad och hemmagjorda kakor=)
Citera
2012-07-30, 11:06
Medlem
Oides avatar
Ni kan inte göra 'flyers' o typ gå runt o lämna i postboxar vid äldreboende osv?
Citera
2012-07-31, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oide
Ni kan inte göra 'flyers' o typ gå runt o lämna i postboxar vid äldreboende osv?

Jo det har vi gjort lite....men vi ska trycka upp fler och göra det =)
Citera
2012-08-01, 20:34
Medlem
Sökannonsering i Google lär vara ett av de mest kostnadseffektiva sättet för er att marknadsföra er på.
Citera
2012-08-02, 14:37
Medlem
vilka är det som köper era tjänster? och vad tjänar ni mest på, tårtor eller catering? försök rikta kommunikationen åt det håll där er målgrupp rör sig, och helst i samband med er produkt. D.v.s. gemensamma nätverk där det ni säljer är attraktivt.

Exempel:

Ni säljer mycket tårtor till barnkalas. Lokala idrottsklubben fyller 30 år. Erbjud er att baka en något större tårta till klubben till firandet. Var med på kalaset och dela ut information till "soccer moms" som själva ska styra egna kalas. Ungarna snackar, föräldrarna snackar.
Citera
2012-08-09, 23:45
Medlem
chamaemoross avatar
Som tidigare nämnde är det viktigt att rikta kommunikationen till den målgrupp som ger störst effekt.
Jag har jobbat med liknande uppgifter och kan rekommendera att printa upp broschyrer, reklamblad och affisher som sedan sätts ut på strategiskt valda ställen.

Vad du bör tänka på om du ska göra annonser är att ha Patent på ditt varumärke, att du har en bra upplöst logotyp om du behöver printa upp, och att du har tillstånd från eventuella distributionskällor. T.ex. kan man prata med butikschefen på ett ICA och fråga om det är okej att lägga ut lite broschyrer vid tobaksavdelningen, posten eller t.o.m vid kassorna.

Där folk befinner sig är var man måste marknadsföra sig. Jag ska ge dig ett tips, tänk Cirkus Maximum. Varje gång de kommer till min stad så marknadsför de sig kraftigt på strategiskt utvalda positioner, och var man än kör, blir man påmind om att de kommer för att hålla cirkus.

Det är viktigt att göra något liknande för ett nyöppnat företag. Dekaler på bilen fungerar också till viss mån.
Citera
2012-08-13, 09:04
Medlem
Är det någon som har förslag på hur man kan marknadsföra ett företag (i Stockholm) vars målgrupp är kvinnor 16-33 år? Reklam på bloggar, samarbeta med Sats, flyers vid Stureplan, annons i Metro, är det jag har kommit på just nu.
Citera
2012-08-31, 12:19
Medlem
Ett väldigt bra sätt att komma igång med sitt nya företag är att marknadsföra sig på sociala medier, där behöver ni givetvis hjälp med att komma igång med. Jag rekommenderar dig starkt att prova med att köpa helt riktiga Facebook likes från FBLikes.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in