Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-26, 22:34
  #1
Medlem
Jag har i flera års tid haft det här problemet och ingenting hjälper. Det övre lagret på mitten av bakhuvudet (inte hela bakhuvudet utan inom en begränsad area) är ständigt helt och hållet förstört. Varje gång jag går till frisören påpekar denna förstås detta och alla säger att det finns en enda lösning: Klippa av det. Så jag har gjort det om och om igen, men det förändras aldrig. Utväxten är likadan som alltid.
Till saken hör också att jag har varit väldigt skeptisk till vanliga schampon sedan lång tid och därför använt sådana utan sulfater och silikoner. Nu på senare tid har jag tänkt att det kanske är det som är felet, men nu har jag kört med "vanligt" schampoo, Syoss, i ett halvår och ingenting blir bättre.

Är det att jag ofta har håret i en tofs? Men då borde det ju bara vara ett mindre parti, typ en rand, som vore skadat. Men det är själva utväxten.

Jag är så trött på det här, och att ägna tio minuter varannan dag med att borsta ut håret gör mig inte gladare.

Hjälp mig!
Citera
2012-07-26, 22:58
  #2
Medlem
ORUFLUIDO

googla det, världens mirakelkur för mitt hår iallafall. En hårolja som ska hjälpa skadat hår. Göra det lenare och är som en kur för mina hårtoppar iallafall.

Jag har tjockt lockigt hår, självlockigt, och hår ner till halva ryggen. Ett tips, jag tycker du borde testa. Fått tipset av min frisör och det hjälpte.
Använd det i blött/handdukstorkat hår efter duschen eller även i torrt hår, jag använder varje dag blött som torrt. loveit.
Citera
2012-07-28, 09:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akolan1990
ORUFLUIDO

googla det, världens mirakelkur för mitt hår iallafall. En hårolja som ska hjälpa skadat hår. Göra det lenare och är som en kur för mina hårtoppar iallafall.

Jag har tjockt lockigt hår, självlockigt, och hår ner till halva ryggen. Ett tips, jag tycker du borde testa. Fått tipset av min frisör och det hjälpte.
Använd det i blött/handdukstorkat hår efter duschen eller även i torrt hår, jag använder varje dag blött som torrt. loveit.


Tack, jag behöver varje tips jag kan få. Mitt problem är dock att min hårbotten är mycket fet, håret blir fett på en dag, fast jag försöker låta det gå tre dagar mellan tvättarna. Alla slags produkter som man ska sätta i EFTER tvätt gör alltid det ännu värre. Hurdant är ditt hår? Skulle du säga att Orufluido inte gör håret flottigt alls?
Citera
2012-07-31, 18:44
  #4
Medlem
Beror på mängden du tar givetvis, men nej mitt hår blir inte fettigt av den.
Jag har bara det i topparna, du behöver inte ha några större mängder i för att det ska hjälpa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback