Som rubriken lyder. Vilken var din första riktigt stora affär? Hur kändes det, hur gick det, och hur har denna affär påverkat dig senare i livet? Vad var dina förhoppningar? Berätta gärna så mycket du kan om din första riktigt stora investering.
Själv känner jag delvis att jag sitter fast i "comfort zone", sparar pengar som en idiot och väntar på rätt tillfälle att investera. Köpte dock ett tag allehanda kinesiskt skit av en grossist, vi snackar på sin höjd 5k i stöten som jag sedan sålde på blocket. Gick väl lite plus på affären, men med tanke på att det var mentalt krävande att ha lägenheten full med prylar så måste jag säga att det kändes som en liten minusaffär. Förstod aldrig riktigt vilka mekanismer som styrde svarsfrekvensen på de annonser som jag lade ut. Ibland fick man rea ut skiten och ändå inte få ett enda svar, och en annan gång var mejlen helt sönderbombad av spekulanter.
Idag tjänar jag tillräckligt bra mitt jobb att jag har börjat blicka ut mot lite större affärer och vill därför ha lite inspiration. Upplever dock blocket-perioden som mycket lärorik, då det för mig då var väldigt mycket pengar.
Kör!