Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-25, 23:09
Medlem
Som titeln lyder behöver hjälp med hur man hackar ett blogger konto, måste hacka det för bloggen är grovt trakasserande mot folk inte mig men för folk som jag känner, så skulle vara jävligt tacksam om någon vet något sätt att hacka ett blogger konto? kan dels tillägga att jag har googlat runt massor men finner tyvärr inget.
Citera
2012-07-25, 23:45
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Okej nu ska du få ett seriöst svar:

Hej. Ja såklart det är möjligt. Vad vet du om personen som äger bloggen? mailadress? Nick? börja där..

puss.
Citera
2012-07-26, 03:36
Medlem
ninjabeiruts avatar
Vi behöver mer information. Ge oss länken till bloggen...
Citera
2012-07-27, 22:35
Medlem
fullitenhunds avatar
Det är mycket möjligt, men inte med "basic" metoder, som SQL-injektion eller DDOS (Om du inte har ett sjukt stort botnätverk), med tanke på att Google står för säkerheten och servrarna.

Jag skulle föreslå att få reda på så mycket som möjligt om den som äger bloggen, låtsats att du är denne och har glömt lösenordet därifrån.

Men om det är sant, att han trakasserar folk är det mycket lättare att anmäla bloggen.
Citera
2012-07-28, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joockeboooiii
Som titeln lyder behöver hjälp med hur man hackar ett blogger konto, måste hacka det för bloggen är grovt trakasserande mot folk inte mig men för folk som jag känner, så skulle vara jävligt tacksam om någon vet något sätt att hacka ett blogger konto? kan dels tillägga att jag har googlat runt massor men finner tyvärr inget.

Tips: Polisanmäl bloggen istället. Mycket smidigare (och lagligare!) än att leta rundor efter folk som kan hacka den.

Social engineering, ordlistattacker och DoS-attacker torde vara dina bästa alternativ. Allt är beroende på användaren vars blogg du vill hacka. Om du bara är ute efter någon som kan göra det åt dig kan jag föreslå utgången, annars läs på de begrepp du sett i tråden och teorin bakom att gagna sig åtkomst till system du inte har tillgång till.

Lycka till.
Citera
2012-07-28, 04:30
Medlem
zimzumzams avatar
Vilken blogg är det du pratar om? Hade du sagt de kunde någon kanske tipsa om svagheter eller något.

Även om du lyckas hacka bloggen så är det bara risk personen fortsätter skriva skit nån annan stans. Anmäla till polisen är de mest idiotiska du kan göra, då är det risk de börjar övervaka dig för kartlägga din bekantskapskrets för kunna hitta någon misstänkt. Försök ta reda på vem personen är istället bakom bloggen och kontakta personen och gör någon deal som får personen ta bort det. Internet är omöjligt att censurera.
Citera
2012-08-03, 15:39
Medlem
Snass avatar
Sitt och gissa lösenordet tills du hittar det rätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in