2012-07-25, 19:42
Medlem
Nu är det så att jag börjat jobba. Lönen skulle komma idag men kom inte till något bankkonto för att jag inte uppgivit det till arbetsgivaren. Jag gav arbetsgivaren idag och nästa månad kommer lönen direkt till kontot. Men denna månad Juli ska jag ha fått en löneavi/check så jag ska kunna hämta ut pengarna från banken, fast checken/avi har inte kommit idag den 25:e, så jag undrar vilket datum checkar/avi brukar komma i brevlådan, är det några dagar efter den 25:e? Tacksam för svar mvh Fellefexx
Citera
2012-07-25, 19:46
Medlem
fråga arbetsgivaren /lönekontoret .. dom kanske kan ge dig den i handen så går det fortare
Citera
2012-07-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
fråga arbetsgivaren /lönekontoret .. dom kanske kan ge dig den i handen så går det fortare

Försökte, men de ville inte göra det. Men vid vilket datum brukar de poppa ned i brevlådan?
Citera
2012-07-25, 20:18
Medlem
sebbeharrys avatar
Jag fick min check ett par dagar efter den 25;e när detta hände mig för ett antal år sedan.
Citera
2012-07-25, 21:42
Medlem
Koprofilias avatar
om den skickas med posten så skickar han nog den idag så den borde vara framme imorgon.
Citera
2012-07-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellefexx
Nu är det så att jag börjat jobba. Lönen skulle komma idag men kom inte till något bankkonto för att jag inte uppgivit det till arbetsgivaren. Jag gav arbetsgivaren idag och nästa månad kommer lönen direkt till kontot. Men denna månad Juli ska jag ha fått en löneavi/check så jag ska kunna hämta ut pengarna från banken, fast checken/avi har inte kommit idag den 25:e, så jag undrar vilket datum checkar/avi brukar komma i brevlådan, är det några dagar efter den 25:e? Tacksam för svar mvh Fellefexx

Det skickas senare samma dag då deras "system" inte hittar ditt konto, och därför görs ett inbetalningskort som SKA landa i din brevlåda imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in