2012-07-25, 16:01
Medlem
Tjena! När jag kom hem från ett litet oldschool lan med gamla vänner så slutade min dator att fungera. När jag startar den så blir skärmen helt svart där man egentligen ska logga in. Jag kan se muspekaren men inget annat, har lyckats logga in och det ända jag ser då är fraktaler utav bakgrundsbilden jag har. Prövat ominstallera och lyckas inte för skärmen blir helt svart och jag kan bara se muspekaren när jag kommer till delen av installationen där man ska välja anv-namn,lösenord osv. Har provat byta hårddisk till en helt ny och installerat om den men det blir samma problem.

Antar att det är moderkortet men inte säker, någon som har varit med om liknande eller vet hur jag ska lösa situationen? Har btw testat 3 olika w7 och ett XP, samma problem med alla.
Citera
2012-07-26, 00:16
Medlem
crillecrilles avatar
Eftersom du ej behagar att nämna en enda komponent så är detta en vild gissning. Testa med ett annat grafikkort.
Citera
2012-07-26, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Eftersom du ej behagar att nämna en enda komponent så är detta en vild gissning. Testa med ett annat grafikkort.

Glömde nämna att jag prövade att koppla skärmen via moderkortet ist för grafikkortet och samma resultat visades.
Citera
2012-07-27, 17:56
Medlem
crillecrilles avatar
Du måste förmodligen aktivera moderkortets utgång om du ska använda den. Osäker dock eftersom du fortfarande inte har nämnt en enda komponent vid namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in