2012-07-25, 14:20
Medlem
I armbrytning får man vrida handleden och använda "hela" kroppen som Magnus gör här?

http://www.youtube.com/watch?v=hDrijM0H_Uc
Citera
2012-07-25, 15:29
Medlem
Ttoclaws avatar
Haha jävlar vad soft han såg ut på den tiden med dom coola glasögonen
Jag gissar på att dom inte körde med så strikta regler. Fan, det där såg man ju lång väg hur det skulle sluta egentligen.
Citera
2012-07-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
I armbrytning får man vrida handleden och använda "hela" kroppen som Magnus gör här?

http://www.youtube.com/watch?v=hDrijM0H_Uc

Ja, Magnus har ju tävlat i armbrytning så han vet nog vad som är tillåtet och inte.

Är ingen expert på armbrytning men de gånger jag har sett det så tycker jag att de kör med en jävla massa knep som man inte ser hemma på köksbordet direkt. Det kallas ju armbrytning, handleden är ju en del av armen så jag ser inte varför man inte skulle få använda den
Senast redigerad av terribilis 2012-07-25 kl. 15:58.
Citera
2012-07-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, Magnus har ju tävlat i armbrytning så han vet nog vad som är tillåtet och inte.

Är ingen expert på armbrytning men de gånger jag har sett det så tycker jag att de kör med en jävla massa knep som man inte ser hemma på köksbordet direkt. Det kallas ju armbrytning, handleden är ju en del av armen så jag ser inte varför man inte skulle få använda den

Jo iofs borde han veta det. Detta var dock på en strongman tävling dom kanske inte är lika strika där...
Citera
2012-07-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Jo iofs borde han veta det. Detta var dock på en strongman tävling dom kanske inte är lika strika där...

Förmodligen är det så, de brukar vara petiga i armbrytning tycker jag som relativt okunnig åskådare.

Men det är ju lika för båda, det spelar inte så stor roll hur stark man är om man bryter mot någon som är nästan lika stark men som har bättre teknik. Som det var i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in