Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det känns som din frågeställning är alldeles för luddig för att det ska gå att ge ett bra svar.
Men jag kan ge dig ett gott råd. Det är inte särskilt smart att låna av folk som fifflar, det säger sig självt. Skulle hans arbetsgivare (banken?) komma på honom så räkna med att de kommer kräva pengarna av dig omgående och att du kommer hamna i någon form av utredning.
Det är jag införstådd med då jag själv är en så kallad fifflare. Större delen av pengarna kommer inom kort tid att omsättas i kontanter så det är inget problem jag behöver ta hänsyn till.
Förstår att det kan vara svårt att ge ett exakt svar. Jag tänker mig mer om någon med insikt i bankvärlden skulle kunna göra en grov analys av något som rör tillvägagångssättet, eller de brister i bankens system som möjliggör detta.
Jag vet dessutom inte per fakta att han utför något fiffel. Jag är inte insatt för fem öre och kan inget om ekonomi förutom att räkna mina egna sedelbuntar! Och med de ständigt ökande skriverierna om alla oförmånliga lån - vad vet jag? Jag skulle inte bli förvånad om det finns skitställen där du kan klampa in utan betalningsanm. och låna 200lök.