• 1
  • 2
2012-07-23, 22:02
Medlem
Dr.Krankentots avatar
vafan håller de på med? Nu skjuter man katter, vid Nobelvägen. Förra veckan sparkade man ihjäl ett lamm i Oxie. Är det träning inför släkt och familjefejder?

En kvinna hörde en låg smäll. När kvinnan gick ut på gården såg hon lite blod ur kattens öra. Katten var helt livlös. Polisen förde den till djursjukhuset. Polisen misstänker att katten är skjuten med luftgevär, men någon obduktion kommer inte att göras.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/katt...centrala-malmo
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2012-07-23 kl. 22:06.
Citera
2012-07-23, 22:53
Medlem
Chansar att de var några zigenare/moppe pojkar som hade tråkit och "Fan vi borde ta ditt luftgivär och skjuta på en katt"
Citera
2012-07-23, 23:02
Medlem
Draup.s avatar
Att ge sig på och skada/döda djur är ju något som är signifikativt personer med grava empatistörningar och psykopatiska tendenser, alternativt nästan alla pojkar och män från MENA.

Finns såklart mängder av etniska Svenskar som kan tillskrivas detta sjuka beteende men man ska inte sticka under stolen med att låg IQ och brist på empati hör ihop (låg IQ till följd av incest och kulturell uppfostran).

Så frågan är: Ska vi tillskriva även detta eskalerande samhällsproblem där människors husdjur attackeras och dödas invandringen från underutvecklade regioner eller rör det sig om personer som på annat vis lever ut sin frustration på det här sättet?
Citera
2012-07-23, 23:13
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
WT-svennar kan väl också va moppe pojkar

My bad... Enligt polisen är det tydligen inget att oroa siig för:

"Polisen rubricerar händelsen som djurplågeri och skadegörelse. Enligt inre befäl är djurplågeri ovanligt i Malmö."
Citera
2012-07-24, 00:34
Moderator
blomvattnares avatar
Sedvanligt blattetjafs raderat.

/Mod
Citera
2012-07-24, 00:57
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
vafan håller de på med? Nu skjuter man katter, vid Nobelvägen. Förra veckan sparkade man ihjäl ett lamm i Oxie. Är det träning inför släkt och familjefejder?

En kvinna hörde en låg smäll. När kvinnan gick ut på gården såg hon lite blod ur kattens öra. Katten var helt livlös. Polisen förde den till djursjukhuset. Polisen misstänker att katten är skjuten med luftgevär, men någon obduktion kommer inte att göras.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/katt...centrala-malmo

Luftgevär ger inte ifrån sig en smäll hög nog att höras inifrån. Inte heller är det tillräckligt för att ens med örat mot geväret få kallas för smäll, snarare en ljudlig puff.
Citera
2012-07-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Luftgevär ger inte ifrån sig en smäll hög nog att höras inifrån. Inte heller är det tillräckligt för att ens med örat mot geväret få kallas för smäll, snarare en ljudlig puff.

Skitsnack. Jag har ett redigt 5,5 mm-luftgevär, smäller som fan - tyvärr.
Citera
2012-07-24, 02:24
Medlem
Kan ju säga att jag har en gammal kass luftpistol som dånar som en smällare när man skjuter med den!
Citera
2012-07-24, 02:25
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn

Googla,du har fel.
Citera
2012-07-24, 02:28
Moderator
Chantres avatar
Är katten skjuten på innergården så bör det ju ha varit en granne som har varit i farten. Finns väl ingen innergård som kreti och pleti kommer in på runt Nobelvägen?
Citera
2012-07-24, 02:31
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är katten skjuten på innergården så bör det ju ha varit en granne som har varit i farten. Finns väl ingen innergård som kreti och pleti kommer in på runt Nobelvägen?
Håller med, bör ju vara en granne...
Citera
2012-07-24, 02:44
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nlesjem
Googla,du har fel.

Nej, jag har ett luftgevär. Diana 24, 4,5 mm. Men det kanske finns värre modeller, så du kan ha rätt i att det finns de som låter ordentligt.

Citat:
Skitsnack. Jag har ett redigt 5,5 mm-luftgevär, smäller som fan - tyvärr.

Ok, då hade jag väl fel. Mitt gevär skulle jag inte höra alls, 10 meter från min ytterdörr om jag stod på andra sidan om den i alla fall, än mindre beskriva det som en smäll.

EDIT: Jag tänkte bara på licensfria sådana, klantigt av mig.

De låter i alla fall inte mycket. Mitt ligger på 7,5 joule, antar att ditt 5,5 ligger på över 20? Det kan orsaka en lite värre smäll.
Senast redigerad av negerbarn 2012-07-24 kl. 02:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in