2013-01-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
vad har ni för betalningsalternativ?

Postförskott?

Hade varit super då jag inte litar på internetbanken. Mina pengar försvinner mystiskt

För Tillfället är det enda betalningsalternativet Paypal där du kan betala direkt med kort eller innestående pengar på ditt paypal-konto.

Om faktura önskas mejla mig: malte@norrkemi.se
Citera
2013-01-14, 22:18
Medlem
Första veckan i februari får jag in visco-stubin.

Brinnhastighet: 1 cm/s
Diameter: 2mm

Priset är spikat till 68kr/10m inkl.moms
Citera
2013-01-14, 22:50
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemisnubbe
Första veckan i februari får jag in visco-stubin.

Brinnhastighet: 1 cm/s
Diameter: 2mm

Priset är spikat till 68kr/10m inkl.moms
Härligt att du får in visco!
I framtiden hade jag gärna sett lämpliga burkar för förvaring av kemikalier. Har för mig att det är hdpe de klassiska lufttäta burkarna är gjorda av.

Angående hemsidan tycker jag den är lite svårnavigerad för tillfället. Vet att du har bytt design några gånger och så. Men just nu tycker jag det är svårt att komma till kategorierna kemikalier och labbutrustning. Jag måste klicka på några av de "utvalda produkter" som finns på startsidan för att få upp menyn på sidan där man kan välja kategori. Eller gå via sidkartan längst ner på sidan förstås.

I övrigt kan jag bara säga att du gör ett utmärkt jobb!
Citera
2013-01-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Härligt att du får in visco!
I framtiden hade jag gärna sett lämpliga burkar för förvaring av kemikalier. Har för mig att det är hdpe de klassiska lufttäta burkarna är gjorda av.

Angående hemsidan tycker jag den är lite svårnavigerad för tillfället. Vet att du har bytt design några gånger och så. Men just nu tycker jag det är svårt att komma till kategorierna kemikalier och labbutrustning. Jag måste klicka på några av de "utvalda produkter" som finns på startsidan för att få upp menyn på sidan där man kan välja kategori. Eller gå via sidkartan längst ner på sidan förstås.

I övrigt kan jag bara säga att du gör ett utmärkt jobb!

Jag har nu lagt till kategorier på startsidan så man slipper gå via de "Utvalda" produkterna.
Självklart kommer HDPE burkar införas i sortimentet.
Citera
2013-01-17, 10:39
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Jag har nu lagt till kategorier på startsidan så man slipper gå via de "Utvalda" produkterna.
Självklart kommer HDPE burkar införas i sortimentet.

Skitbra, men ungefär när kan vi förvänta oss detta? Är de redan på ingång? letar du leverantör? etc etc.
Tycker det här artar sig riktigt bra faktiskt!. Så med tanke på hur det varit att handla sådant här innan i sverige så sitter man bara och undrar när och hur ska detta skita sig.....

En annan sak att önska vore några fler alternativ på glasvarorna, ja tänker storleksmässigt då.
Framför allt någon mindre bägare för små test men möjligt större vore användningsbart med(även e-kolv).
Provrör kanske?
Senast redigerad av xanax99 2013-01-17 kl. 10:46.
Citera
2013-01-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Skitbra, men ungefär när kan vi förvänta oss detta? Är de redan på ingång? letar du leverantör? etc etc.

En annan sak att önska vore några fler alternativ på glasvarorna, ja tänker storleksmässigt då.
Framför allt någon mindre bägare för små test men möjligt större vore användningsbart med(även e-kolv).
Provrör kanske?

Jag för diskussioner med några leverantörer just nu, skulle tro att HDPE och PP burkar inkommer om drygt en månad.
Utbudet på glasvarorna kommer att utökas med bl.a separationstratt, Provrör, mätkolv, kondensator, rundkolv. Jag kan tyvärr inte sätta något datum när dessa saker beräknas att inkommer till lagret.

Citat:
Tycker det här artar sig riktigt bra faktiskt!. Så med tanke på hur det varit att handla sådant här innan i Sverige så sitter man bara och undrar när och hur ska detta skita sig.....
Förhoppningsvis kommer det aldrig att skita sig, i dagsläget är det långt ifrån en konkurs men man vet aldrig om det kommer dyka upp nya regler gällande kemikalier och kemikaliehantering.
Citera
2013-01-17, 17:38
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Jag för diskussioner med några leverantörer just nu, skulle tro att HDPE och PP burkar inkommer om drygt en månad.
Utbudet på glasvarorna kommer att utökas med bl.a separationstratt, Provrör, mätkolv, kondensator, rundkolv. Jag kan tyvärr inte sätta något datum när dessa saker beräknas att inkommer till lagret.

Förhoppningsvis kommer det aldrig att skita sig, i dagsläget är det långt ifrån en konkurs men man vet aldrig om det kommer dyka upp nya regler gällande kemikalier och kemikaliehantering.

Om en månad ok.. Ja de var ju så att jag fundera på att vänta för att få allt på ett bräde då. Jag har ju faktiskt inte bråttom.
Ang. glasvarorna blir man ju nästan tårögd av lycka.
Men om du ska ta in allt detta så vore termometer, stoppers och stativ och div klämmor/hållare oxå något kanske.
Det är liksom skönt att kunna köra allt från ett ställe. Sagitta o de andra i all ära men ja får ju som privatperson inte beställa kem där. Svenskakemi, ja dem är ju skojiga både vad gäller service(beroende på hans humör och baserat på min erfarenhet) och priser....

Jag tror det kommer gå strålande för dig och min lilla remark nyss var ju inte pga att ja tror du kommer konka eller plötsligt försvinna utan mer en spegling av egna erfarenheter att de bra(pris, service) försäljarna i denna bransch är alltför få och när det väl dyker upp en blir han ofta inte långvarig. Underbart är kort helt enkelt.
Senast redigerad av xanax99 2013-01-17 kl. 18:21.
Citera
2013-01-17, 17:45
Bannlyst
Hans har skärpt sig väldigt vad gäller leveranstider, men priserna är ju sura.
Citera
2013-01-20, 19:02
Medlem
Då jag själv håller på att utveckla och testa experimentella raketmotorer som går på väteperoxid/etanol/hydrazin så känner man vikten av att ha vettiga skyddskläder när man handskas med dessa ämnen i större mängder. Det jag undrar över är om ni skulle vara intresserad av skyddskläder, gasmask, ABEK (EN14387) filter, osv..
Citera
2013-01-31, 08:57
Medlem
Lastbilen var precis här och lämnade av lite saker så nu finns visko-stubin i lager.
Citera
2013-01-31, 09:54
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Lastbilen var precis här och lämnade av lite saker så nu finns visko-stubin i lager.

Kul.... Vad var det mer för godsaker då? Några nya glasvaror? eller det ser ja ju om ja går in o kollar sidan när den nu uppdaterats.
Antar du läst det nya Eu-Direktivet(som ju dock inte gäller än). Det vore roligt att höra från en insatt ang detta. Har du hört något kanske(som handlare)? Kommer du även då tillhandahålla väteproxid(registrerar ni de kunder som köper H2O2 redan idag) etc ja det finns en massa frågor...
Hoppas du inte tar illa upp.

Mvh
Citera
2013-01-31, 11:17
Medlem
Citat:
Kul.... Vad var det mer för godsaker då? Några nya glasvaror? eller det ser ja ju om ja går in o kollar sidan när den nu uppdaterats.
Antar du läst det nya Eu-Direktivet(som ju dock inte gäller än). Det vore roligt att höra från en insatt ang detta. Har du hört något kanske(som handlare)? Kommer du även då tillhandahålla väteproxid(registrerar ni de kunder som köper H2O2 redan idag) etc ja det finns en massa frågor...
Hoppas du inte tar illa upp.

Mvh

Det nya eu-direktivet kommer försvåra mycket...
Exemplvis får kaliumperklorat och kaliumklorat en gräns på 40%.
Sedan måste alla kunder som köper någon kemikalie från BILAGA II i eu-direktivet registreras i 5år tillsammans med användningsområde och fullständiga personuppgifter. Hexamin, kaliumnitrat, aceton, natriumnitrat är några av kemikalierna som måste registreras och vara öppet för myndigheterna i 5år.
Väteperoxid får en gräns på 12% men en privatperson kan få tillstånd att inneha upp till 35% om man har ett användningsområde, köpet måste registreras.
Ett annat roligt resultat av detta direktiv är att exempelvis ica måste registrera alla sina kunder tillsammans med en beskrivning på användningsområdet när någon köper santa maria salpeter. Eller Clas Ohlson som måste registrera de barn som köper bränsletabletter till sina ångmaskiner.

Jag kommer fortsätta att sälja väteperoxid men då i lägre koncentrationer när direktivet börjar att gälla.
Idag registreras inga köp på några av de kemikalier som jag säljer.

Självklart tar jag inte illa upp, svarar gärna på era frågor!
Senast redigerad av kemisnubbe 2013-01-31 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in