Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Kul.... Vad var det mer för godsaker då? Några nya glasvaror? eller det ser ja ju om ja går in o kollar sidan när den nu uppdaterats.
Antar du läst det nya Eu-Direktivet(som ju dock inte gäller än). Det vore roligt att höra från en insatt ang detta. Har du hört något kanske(som handlare)? Kommer du även då tillhandahålla väteproxid(registrerar ni de kunder som köper H2O2 redan idag) etc ja det finns en massa frågor...
Hoppas du inte tar illa upp.
Mvh
Det nya eu-direktivet kommer försvåra mycket...
Exemplvis får kaliumperklorat och kaliumklorat en gräns på 40%.
Sedan måste alla kunder som köper någon kemikalie från BILAGA II i eu-direktivet registreras i 5år tillsammans med användningsområde och fullständiga personuppgifter. Hexamin, kaliumnitrat, aceton, natriumnitrat är några av kemikalierna som måste registreras och vara öppet för myndigheterna i 5år.
Väteperoxid får en gräns på 12% men en privatperson kan få tillstånd att inneha upp till 35% om man har ett användningsområde, köpet måste registreras.
Ett annat roligt resultat av detta direktiv är att exempelvis ica måste registrera alla sina kunder tillsammans med en beskrivning på användningsområdet när någon köper santa maria salpeter. Eller Clas Ohlson som måste registrera de barn som köper bränsletabletter till sina ångmaskiner.
Jag kommer fortsätta att sälja väteperoxid men då i lägre koncentrationer när direktivet börjar att gälla.
Idag registreras inga köp på några av de kemikalier som jag säljer.
Självklart tar jag inte illa upp, svarar gärna på era frågor!