Citat:
Ursprungligen postat av Fantomgeten
Är det så svårt att få tag i från fackhandlare om man är vuxen och propert klädd?
Misstänker att de inte hivar fram 99,9L till en fjunig fjortis.
Fackhandel... Nå, målaren som låg vägg i vägg med polisstationen sålde glatt dunkar med 5L i taget till mig, trots att jag utan omskrivning erkänt att jag gjorde smällare av det. Fortgick i flera år, tills polisen en dag fick för sig att de skulle göra en husrannsakan i ett annat ärende hemma hos mig, varpå jag meddelade att det fanns anledning att vara försiktig... För att göra en lång historia kort så satt bombteknikern som sprängde sig i luften med mitt TATP på min rättegång, tog på sig hela skulden för att det small, och jag gick till slut där ifrån med ett års övervakning, och 2 års villkorligt på det. Åklagaren ville ha mig på 8-12 år för allmänfarlig verksamhet, eller vad han kallade det.
Efter husrannsakan, som ändrade inriktning när de fick höra vad jag hade i den tillsynes anonyma träskålen i köket, stod dunkar med kemikalier till TATP kvar på köksgolvet där polisen ställt dem, rullar med tjärstubin låg på köksbordet, min pärm med anteckningar hade dock försvunnit. Kemikalierna och stubinen stod med i listan över beslagtaget gods, det gjorde dock inte pärmen...
Över lag var det ett ganska märkligt hanterande av situationen, och så här i efterhand är det en sak jag är väldigt tacksam över. Att bombteknikern klarade sig. Materiella skador belastade märkligt nog inte jag för vid rättegången, men det hade nog inte varit så skoj att känna sig skyldig för att någon annan gått åt, utan att det var ens avsikt, så att säga.
Nå, alltså. Väteperoxid används (bland annat) till att göra TATP. Vilken idiot som helst kan göra TATP. Genom att läsa lite i tidningarna kunde man för ett par år sedan konstatera att alla möjliga gjorde just TATP. Varför det stod i tidningarna? Tja, jag minns en artikel om en grabb som gjort en liten mängd, och sprängde bort ena hussidan på föräldrarnas hus. Behöver kanske inte sägas, men grabben gjorde inte mer efter det. Och då menar jag inte att han inte gjorde mer TATP...
Funderar någon som läser det här på att göra TATP, så läs tråden om just
TATP. När du har läst tråden, var så snäll och gör något mindre farligt än TATP. Stoppa fingrarna i elkontakter, hoppa ned i flis-maskiner, lek naken på motorvägen. TATP är verkligen inte rätt att leka med, när det finns så mycket annat som är så mycket mindre farligt. Är man förbaskat försiktig, väldigt noggrann, och vet vad man håller på med, kan man klara sig, ett tag. Men förr eller senare hinner TATP's riskfaktor upp en, och det smäller vid fel tillfälle. Skitmängder, i ett ensamt lager papper, är nog för att slita sönder kroppsdelar.
B!