2012-07-23, 17:00
Medlem
Det började för cirka en två sen med att jag blev väldigt torr på ögonlocket.
Om jag inte smorde ögonlocket med salva ca en gång i timmen så började det sticka och svida väldigt mycket. Så höll det på i ca en vecka och det blev värre, det blev lika dant runt hela ögat, det blev även rött. Sen så sa min mamma att jag kanske var allergisk mot salvan jag använde, så jag började använda en annan. Efter bara några dagar så blev det bättre och bättre. Fortsatte smörja morgon och kväll.
För några dagar sen så märkte jag att jag att jag hade fått en "finne" där i kanten vid ögat där man får sånt "smuts" ibland. Jag tänkte inte så mycket mer på det.
Sen idag när jag kollade mig i spegeln så var jag jävligt röd/lite lila runt hela ögat, och det är inte lite rött heller. Ser ut som om någon har gett mig en rejäl blåtira, fast det är rött.

Tänkte knalla till doktorn imorgon om det inte har blivit bättre, men är det någon som har någon idé om vad det kan vara?

Edit: Det gör inte ont, svider bara lite lite grann.

Mvh: Tobbe
Senast redigerad av kaoZyao 2012-07-23 kl. 17:02.
Citera
2012-07-23, 18:19
Medlem
Hexen100s avatar
Du har inte någon kompis som gillar pranks? Det KAN vara ett "pink eye", du råkat ut för. Ett sådant får man av att någon joker "ollat" din huvudkudde med sitt anus och därmed infekterat kudden med otrevliga bakterier som gonat till sig i värmen och fukten av ditt öga och därmed utvecklat en liten inflammation. Jag tror inte det är så farligt, men kolla upp med en läkare så slipper du oroa dig i onödan.
Citera
2012-07-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen100
Du har inte någon kompis som gillar pranks? Det KAN vara ett "pink eye", du råkat ut för. Ett sådant får man av att någon joker "ollat" din huvudkudde med sitt anus och därmed infekterat kudden med otrevliga bakterier som gonat till sig i värmen och fukten av ditt öga och därmed utvecklat en liten inflammation. Jag tror inte det är så farligt, men kolla upp med en läkare så slipper du oroa dig i onödan.

Jag kan garantera att det inte är pink eye i så fall För ingen av mina kompisar har varit nära min kudde när jag inte har varit där
Citera
2012-07-23, 22:49
Medlem
.Elle.Driver.s avatar
Hittade detta när jag sökte på "seborroiskt eksem på ögonlocken" på google- Kanske kan du dra slutsatser av det läkaren skriver. Krya på dig!
http://www.medeca.se/eksem/fragor-oc...m-runt-oegonen
Citera
2012-07-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Elle.Driver.
Hittade detta när jag sökte på "seborroiskt eksem på ögonlocken" på google- Kanske kan du dra slutsatser av det läkaren skriver. Krya på dig!
http://www.medeca.se/eksem/fragor-oc...m-runt-oegonen

Tack för att du tog dig tid
Det stämmer in ganska bra på mig, knallar ner till doktorn imorgon och hör vad dom säger
Citera
2012-07-24, 08:43
Medlem
.Elle.Driver.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoZyao
Tack för att du tog dig tid
Det stämmer in ganska bra på mig, knallar ner till doktorn imorgon och hör vad dom säger

Kul att jag kunde hjälpa till lite! :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in