2012-12-27, 14:06
Medlem
omedelbumsnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Men då bestämmer vi oss för att hundföraren i Arild hette Anders Tenor

Det är bara att börja kartlägga dennes liv. Ska vi kalla honom Mr Gay kanske...

Namnet eller så vet du inte. Jag lovar som sagt att bekräfta. Ut med namnet nu!

Varför lovar du att bekräfta? Vad har du för intresse av det om du nu är polis och kollega med honom?
Citera
2012-12-27, 14:24
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omedelbumsnu
Varför lovar du att bekräfta? Vad har du för intresse av det om du nu är polis och kollega med honom?

Högst sannolikt därför att han bara fiskar och inte vet ngt. Tänk dig själv: skulle gm berätta för kreti och pleti om att ngn har lyckats avslöja hans identitet? Jag skulle nog akta mig för det om jag vore i hans kläder... Nej, bättre då att hålla skenet uppe utåt.
Citera
2012-12-27, 14:41
Medlem
Tina du lovade att han skulle kontaktas i Jul. Det har inte hänt än. Far du med osanning. Själv har jag från början trott på att identiteten skulle komma ut. Flashback brukar ju leverera! Men det är klart. Den här tråden har ju inte lockat till sig Flashbacks Finest direkt. Slutta trolla nu Tina. Gör en pudel och medge att du inte vet!
Citera
2012-12-27, 14:54
Medlem
Citat:
För att ge Tina lite välbehövlig credit mitt i all denna ofantliga bedrövelse för henne. Och för att belysa för alla att hon ÄNNU inte vet rätt identitet.
Citera
2012-12-27, 14:57
Medlem
omedelbumsnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
För att ge Tina lite välbehövlig credit mitt i all denna ofantliga bedrövelse för henne. Och för att belysa för alla att hon ÄNNU inte vet rätt identitet.
Märkligt resonemang! Varför ge credit och outa en kollega men klart du är väl inte polis då.
Men Anders var ju tydligen rätt enligt dig
Citera
2012-12-27, 15:00
Medlem
Ja förnamnet stämmer
Citera
2012-12-27, 19:07
Bannlyst
Citat:
Klart man kommer undan! Hur kan åklagaren bevisa nått när allt står ord mot ord och mina kompisar säger att han gav sig på mig? Måste ju kännas för jävligt för killen men vem bryr sig om ärlighet när man kan komma undan?

Inte säkert, finns tex utomstående vittnen som vittnar till din fördel behöver det inte bli så. Man kommer inte undan straffansvar bara för att man skyller på nöd. Det är dock inte så att man måste bevisa att man är oskyldig.

Citat:
Så du har blivit attackerad en gång innan av en hund. Inte lönt att diskutera det fallet då vi inte vet omständigheterna kring det annat än vad du förtäljer.

Ja och jag fick inga skador. Så bevisligen kan man bli attackerad av hundaar och därav hamna i en nödsituation, utan att få skador.

Citat:
Jasså, var nämner ägaren det? Och ja, det är ju just i det handladet han gör fel om man begriper sig på hundar.

Två hundar som slåss? Som hörs såpass mycket att hon uppfattar det fast hon sitter inomhus. Hon ser sin egna hund springa emot polismannen och dennes hund( läs gör utfall). Att hon sen säger att detta inte kunde vara en nösituation är ju inte något bevis. Isf skulle vi hundrafallt gånger fler människor dömda för misshandel,dråp, våldtäkt mm mm i detta land.

Citat:
Så skriver en som inte är van vid hundattacker ja. Återigen er utbildning det är fel på som nämnts tidigare i tråden vid ett flertal tillfällen.

Nu är det så att vi inte kan hålla på och lägga en massa krut på hur man tar hand om hundar på ett så humant sätt som möjligt, sånt är ägarens ansvar. Det är mycket annat vi måste kunna som går långt före det. Men oftast så löser det sig till det bästa iaf när vi har att göra med aggressiva hundar. Vi är utbildade att försvara oss på det sätt som gör att man får stopp på angrepp fortast och effektivast, inom lagens ramar. Därför är tjänstevapen att föredra om en hund attackerar och risken för skador är alltför stor. Att bara den som inte är van vid hundar skulle skriva så är inte sant. Alla hundkunniga poliser jag träffat, inklusive hundförare säger att det är tjänstevapnet man bör använda, i den mån förutsättningarna finns, om man blir attackerad av en hund.

Citat:
Vilken tur du har pistol då

Blir du utsatt för dödligt våld får du också försvara dig med dödligt våld, även mot människor. Den rätten har du också. Brb 24:1 gäller alla.
Senast redigerad av Mingui78 2012-12-27 kl. 19:19.
Citera
2012-12-27, 19:28
Medlem
tinasluts avatar
QUOTE=Mingui78]Hon ser sin egna hund springa emot polismannen och dennes hund( läs gör utfall).[/quote]

Var har du fått denna uppgift ifrån? Ingenstans säger Henrietta att hon har sett Brutus springa mot gm. Däremot att han står stilla, med sidan vänd mot gm, när hon får syn på dem. Vilket är en lugnande signal som indikerar att Brutus inte vill ha ngt bråk.

Det är lämpligt att du hanterar fakta ngt mera korrekt...
Citera
2012-12-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingui78

Nu är det så att vi inte kan hålla på och lägga en massa krut på hur man tar hand om hundar på ett så humant sätt som möjligt, sånt är ägarens ansvar. Det är mycket annat vi måste kunna som går långt före det. Men oftast så löser det sig till det bästa iaf när vi har att göra med aggressiva hundar. Vi är utbildade att försvara oss på det sätt som gör att man får stopp på angrepp fortast och effektivast, inom lagens ramar. Därför är tjänstevapen att föredra om en hund attackerar och risken för skador är alltför stor. Att bara den som inte är van vid hundar skulle skriva så är inte sant. Alla hundkunniga poliser jag träffat, inklusive hundförare säger att det är tjänstevapnet man bör använda, i den mån förutsättningarna finns, om man blir attackerad av en hund.

Blir du utsatt för dödligt våld får du också försvara dig med dödligt våld, även mot människor. Den rätten har du också. Brb 24:1 gäller alla.

Ännu en gång bevisar du att du inte förstått det problematiska i er brist på anknytning till er uppdragsgivare. vad är det som gör att ni har så svårt att ta till er av kritik?
Citera
2012-12-27, 19:50
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut

Det är lämpligt att du hanterar fakta ngt mera korrekt...

Ända från början i denna tråd. Alltså från i somras har jag och många fler försökt förklara just detta.

Har du tagit någon större notis om det och brytt dig om fakta? Nej. Så varför börja flera månader senare?
Citera
2012-12-27, 19:52
Medlem
omedelbumsnus avatar
Citat:
Inte säkert, finns tex utomstående vittnen som vittnar till din fördel behöver det inte bli så. Man kommer inte undan straffansvar bara för att man skyller på nöd. Det är dock inte så att man måste bevisa att man är oskyldig.
"Utomstående vittnen som vittnar till din fördel" eh ja det är ju bra då kommer man ju definitivt inte bli skyldig. En nypa frisk luft kanske inte vore fel att ta nu?

Citat:
Ja och jag fick inga skador. Så bevisligen kan man bli attackerad av hundaar och därav hamna i en nödsituation, utan att få skador.
Ja, och utan att hunden dödades i attacken också bevisligen! Bra Mingui78

Citat:
Två hundar som slåss? Som hörs såpass mycket att hon uppfattar det fast hon sitter inomhus. Hon ser sin egna hund springa emot polismannen och dennes hund( läs gör utfall). Att hon sen säger att detta inte kunde vara en nösituation är ju inte något bevis. Isf skulle vi hundrafallt gånger fler människor dömda för misshandel,dråp, våldtäkt mm mm i detta land.
Har jag inte läst i något papper att hon sagt. Fy, inte hitta på saker nu polisen!
Hur menar du nu? Att någon som våldtar någon kan skylla på nöd eller? Sexnöd då eller?

Citat:

Så du menar att ni är så pass begränsade i vad ni kan ta in för information och kunskap så det redan är fullt? Nog för att man inte behöver ha speciellt mycket i IQ för att komma in på PHS men man får väl hoppas på att ni inte är helt blåsta. Skitdålig ursäkt Mingui78. "Hundkunniga" men då ska du väl ändå inte räkna upp era egna geliker.

Citat:
Jag bara poängterade att det var ju bra DU hade en pistol då. Inte vad alla andra får göra. Nu hoppas inte jag att "alla andra" springer runt med pistoler som ni gör.
Citera
2012-12-27, 19:52
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Ännu en gång bevisar du att du inte förstått det problematiska i er brist på anknytning till er uppdragsgivare. vad är det som gör att ni har så svårt att ta till er av kritik?
För att kritiken inte alltid stämmer överens med verkligheten. Kritik som är saklig och grundad på fakta är en sak. Kritik som är grundad på okunskap, missuppfattningar eller på vad någon tror är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in