Citat:
Du menar om han formellt är just hundförare? Inte vet jag, det utgår jag väl ifrån antar jag.
Ursprungligen postat av Strossel
Tar bara det fetade då, det är ju just detta jag försökt veta hela tiden, är han hundförare? hela beteendet tyder ju på motsatsen om du läst vet du att vi anfört ett otal skäl till varför han inte verkar kunna läsa hundar.
Ja det är lätt att vara efterklok och kunna be om ursäkt och förklara sig med, inte gömma sig bakom cheferna.
Ja det är lätt att vara efterklok och kunna be om ursäkt och förklara sig med, inte gömma sig bakom cheferna.
Jag har sett spekulationer här i tråden om att han kanske bara var någon random som fick prova på lite grann. Själv är jag skeptisk till den spekulationen men det är ju upp till var och en att tro på vad man vill.
Huruvida han kan läsa av hundar eller ej har också diskuterats fram- och tillbaka, men återigen - tänk på att han bara hade några korta sekunder på sig att bedöma situtationen och sedan fatta beslut.
Vad menar du med att han gömmer sig bakom cheferna? Ska alla som har figurerat i nedlagda utredningar visa upp sig i massmedia eller vad begär du egentligen av honom?
Eller menar du att han borde ha kontaktat familjen? I så fall håller jag med dig. Det hade varit klädsamt.
Det har inkommit synpunkter på det här i tråden; att det hade varit tjänstefel att som föremål för en utredning kontakta målsägaren, och det är antagligen helt korrekt.
Men när utredningen var nedlagd, är det tjänstefel även då?
Ett besök hos familjen kan vara läkande för dem alla. Om nu familjen är mottaglig för ett besök alltså. Det är ju inte alltid det fungerar så bra att fösa ihop två parter.