Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Om någon har tid att leta rätt på en bild på D´Tim så kan vi ju i varje fall snabbt konstatera om han är en ljus eller mörk malle, enligt uppgift skall mallen som var i Brutus hem ha varit gulaktig dvs ljus..
Min tidigare spekulation är att D´Tim låntas av en ny hundförare under utbildning.. eftersom ju D´Tim tävlas mm av Gl*nn Anderss*n..
Det framgår väl inte av utredningen att tjhunden skulle ha backat. Min spekulation går mer ut på att oerfaren hundförare med lånad välmeriterad hund blir nervös och är rädd att den lånade "finhunden" skall bli skadad och att han därför skjuter Brutus..

Det kan vara så det gått till. Tror jag också. Hunden var ivägen. Hur som helst ingen stor skada som visats i denna tråden. En halt gammal hund som ändå skulle gått i graven inom en snar framtid.
Nöd var påkallat och ej motbevisat. Alltså gäller detta tills annat beslutats.
Det jag tror är att eftersom "brott inte kunnat styrkas" så kan polismyndigheten inte göra något mer åt saken. Även om polisens chefer tycker att det var oskickligt utfört så kan hundföraren inte få varning, löneavdrag eller någon annan disiplinär knäpp på näsan. Troligen så byter han inriktning och söker sig till något annat inom polisen, kanske rytteriet skulle passa?