Citat:
Ursprungligen postat av
VenomX
Självklart får man bruka nödvärn innan någon skada utdelats, om någon hugger mot dig med kniv så får du ju såklart försöka oskadliggöra personen innan du blivit skuren, och samma sak måste ju gälla ett angrepp på ens hund (tjänstehunden vet inte att den "har ett yrke som medför risker", det är en brukshund som alla andra som bara vill utföra något nyttigt och glädja sin ägare/förare som den oftast lever ihop med dygnet runt).
.
Det hade snarare varit idiotiskt att INTE skjuta i det här fallet, under förutsättning att det hela gått till såsom hundföraren beskriver det, något som dessutom stöds av det hundägaren själv säger
Att det sen är svårt för div tomtar att förstå att det mycket väl kan ha varit ett angrepp trots att skador inte uppstod kan vi lämna därhän. Du kan råka ut för mordförsök utan att skador uppstår och att han inte gjorde det i det här fallet tyder snarare på rådigt agerande
Inget tyder dock på att han skulle vara en mästerskytt, förmodligen var han en medioker sådan. Dock träffade han huvudet med ett skott, vilket STARKT antyder att han stått NÄRA hunden, annars hade han inte siktat på huvudet nämligen