2012-07-23, 02:52
Medlem
Skulle byta ut fläkten på min Toshiba L 500, och när jag skulle montera tillbaka allt så fungerar inte några få tangenter på tangentbordet, har provat att koppla in de flera gånger om och om igen, blir ingen skillnad. Har dessutom provat att installera om och göra en systemåterställning detta hjälper inte. Vad ska jag göra?

Mvh
Citera
2012-07-23, 03:26
Medlem
hegoballs avatar
Testat med ett annat tangentbord, eller testat tangentbordet på en annan dator?
Citera
2012-07-23, 10:06
Medlem
Tanke på att det är en bärbar blir de rätt svårt om jag inte har en likadan dator till som jag inte har.
Citera
2012-07-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virre-vr6
Skulle byta ut fläkten på min Toshiba L 500, och när jag skulle montera tillbaka allt så fungerar inte några få tangenter på tangentbordet, har provat att koppla in de flera gånger om och om igen, blir ingen skillnad. Har dessutom provat att installera om och göra en systemåterställning detta hjälper inte. Vad ska jag göra?

Mvh

När du tog bort tangentbordet så lossade du en "bandkabel", en bred platt kabel, när du sätter den tillbaka ska den vara exakt i mitten, missar du en tiondels mm så fungerar inte tangentbordet, pröva igen och funkar det inte då så kolla efter skador på bandkabeln eller dess kontakt på moderkortet, är de skadade så kan du räta till det hela med en nål och en gnutta försiktighet.
Citera
2012-07-24, 01:57
Medlem
Tittade genom bandkabeln extra extra noga idag och ser att den är av på en av kablarna i den. Går de att laga eller beställa nytt tangentbord?
Citera
2012-07-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virre-vr6
Tittade genom bandkabeln extra extra noga idag och ser att den är av på en av kablarna i den. Går de att laga eller beställa nytt tangentbord?
Du kan laga den själv om du är väldigt försiktig, om du kan löda en enkel tråd emellan brottet men har du ingen tv-reparatör i närheten så fixar han/hon det för en billig penning. Ett nytt tangentbord är betydligt mycket dyrare. Istället för 150;- så blir det 1500;- typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in