2012-07-22, 16:03
Medlem
Milamis avatar
Har börjat gått några kilometer om dagen och dag 1 fick jag en väldigt stor blåsa på sidan av foten. Klippte hål på den ( ja jag vet man ska jag inte göra så) och tömde på vatten ( vilket var orange)

Lät de torka ut och sen hade jag på compeed. Nästa dag blev det en stor blåsa under compeedplåstret, lät de sitta några dagar men eftersom de gjorde så ont tog jag bort plåstret tvättade rent med saltlösning, satte på vanligt plåster under natten sen på med compeed när jag var ute och gick.

Nu har jag haft plåster i två dagar men nu efter jag varit ute och gått tog jag bort det och såret var varfyllt med röd rodnad runt och lite röd/blåaktigt. Antar att de är infekterat, för de gör svinont.

så kära ni, vad har ni för tips för att såret ska försvinna någon gång?

1177 tyckte att man ska gå till vårdcentralen, men de känns lite overkill...

Citera
2012-07-22, 16:07
Medlem
kunglighetens avatar
Låt det va nåra dagar och se om det går över, om inte kolla med läkarn.
Citera
2012-07-22, 16:51
Medlem
Till sjukan säger jag. Blodförgiftning kan komma som ett brev på posten. Fick själv 4 veckors antibiotika efter två infekterade skavsår + läkarens ajabaja: Hade du kommit bara lite senare hade vi fått kapa fötterna.

Mina fötter var blå/lila/gröna och svullna innan jag drog mig till läkaren.
Citera
2012-07-22, 17:48
Medlem
Milamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Till sjukan säger jag. Blodförgiftning kan komma som ett brev på posten. Fick själv 4 veckors antibiotika efter två infekterade skavsår + läkarens ajabaja: Hade du kommit bara lite senare hade vi fått kapa fötterna.

Mina fötter var blå/lila/gröna och svullna innan jag drog mig till läkaren.

Men oj! Var det omkring såret du var blå/lila/grön eller hela foten?
Citera
2012-07-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milami
Men oj! Var det omkring såret du var blå/lila/grön eller hela foten?
Hela foten till slut. Men det spred ju sig från såret. Så går det när man var ung och korkad. En sommar förstörd.
Citera
2012-07-24, 14:49
Medlem
Milamis avatar
Ingen som har något tips på hur man får det att läka snabbare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in