• 1
  • 2
2012-07-22, 01:37
Bannlyst
Om man alltid använder laptopen med sladd och då aldrig använder batteriet, mår datorn bäst av att jag plockar bort det då eller spelar det ingen roll?
Citera
2012-07-22, 01:44
Medlem
FoooTs avatar
ja, om du sitter med strömsladden inkopplad så ska du ta bort batteriet. Den blir mycket gladare och piggare av det, och håller mycket längre.

FoooT
Citera
2012-07-22, 01:46
Bannlyst
Jag hade en laptop som jag inte tog ut batteriet och det som hände var vad jag tror att batteriet blev överladdad och blev dålig

Så fort jag tog ut sladden och ville använde datorn enbart med batteriet så tog batteriet slut efter några minuter
Citera
2012-07-22, 02:09
Medlem
BoWexs avatar
En säljare av laptops berättade för mig att om man ändå alltid har sladden inkopplad ska man ta ur batteriet och lägga det i kylen.
Citera
2012-07-22, 02:23
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoWex
En säljare av laptops berättade för mig att om man ändå alltid har sladden inkopplad ska man ta ur batteriet och lägga det i kylen.
Jasså.. Låter intressant

Hur länge? Över natten?
Citera
2012-07-22, 02:29
Medlem
BoWexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
Jasså.. Låter intressant

Hur länge? Över natten?

Om man använder sladd, och inte behöver ha ett batteri i sin laptop, så är det enligt säljaren jag talade med rekommenderat att långtidsförvara batteriet i kylskåp eftersom kylan där ökar batteriets totala livslängd.
Senast redigerad av BoWex 2012-07-22 kl. 02:34.
Citera
2012-07-22, 04:18
Bannlyst
Blir att tabort batteriet då, tackar för svaren.
Citera
2012-07-22, 06:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoooT
ja, om du sitter med strömsladden inkopplad så ska du ta bort batteriet. Den blir mycket gladare och piggare av det, och håller mycket längre.

FoooT

Piggare av att man tar ut batteriet? En sån laptop vill jag också ha.
Citera
2012-07-22, 09:11
Medlem
Datorn mår inte bättre, det är vilket som. Batteriet blir dock sämre om du har laddaren i hela tiden. Ta bort det om du inte har användning av det. Batterier är rätt dyrt, du kan tjäna en slant om du säljer det.
Citera
2012-07-22, 09:17
Medlem
sommarlovs avatar
Nej, det spelar ingen som helst roll.
Batterier är billiga idag, och kan enkelt ersättas.

Nyttan med att ha batteriet i, om strömmen går, ser åtminstone jag som ett stort plus!
Citera
2012-07-22, 10:36
Medlem
sommarlov:
För andra spelar det nog större roll.

Nytt batteri känns dyrt jämfört med tex priset på en ny billig netbook. Finns roligare saker att spendera pengar på än ett nytt batteri för dom som inte tjänar mycket.

peterj76:
Det allmänna rådet är att ta ut batteriet som de andra säger.

Datorer är gjorda att hantera batteriet på 3-4 olika sätt. Det är därför råden kan varierar mellan olika manualer och från olika personer. Vet man inget så kör man med det allmänna rådet.
Senast redigerad av panpo98 2012-07-22 kl. 11:13.
Citera
2012-07-22, 19:24
Bannlyst
OK, det är en Asus N73J, vet inte om det spelar nån roll men..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in