• 1
  • 2
2012-07-22, 00:39
Medlem
Sitter just nu och tittar p en svensk dokumentr frn 90-talet p kunskapskanalen. Den heter Business class och handlar om unga mn som lyckats eller vill lyckas ekonomiskt. Mnga av de som har lyckats r vldigt sjlvgoda och skrytsamma.(kanske var ett resultat av Moderaternas "satsa p dig sjlv etc. etc.) Men jag vill veta vad de gr nu och hur det gr. (kom in sent i dokumentren s har inga namn)

Ngon som vet vilken film jag menar och ngot om ngon i filmen? Hur gr det fr dem? Vad gr dem idag? Jag tvivlar ju p att den ena (drygaste i filmen) fortfarande har en dyr bt, dyr bil etc. tack vare en srdfirma med 6 anstllda (inriktad p "fina" fretag/hem).
Citera
2012-07-22, 00:41
Medlem
Det verkar vara 80-tal och inte 90.
Citera
2012-07-22, 00:48
Medlem
CrimsonIdols avatar
"Satsa p dig sjlv"!
Something, something, NT med moderater....

//Crimson
Citera
2012-07-22, 00:49
Medlem
Tomas Dilln som gjort den...
Citera
2012-07-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
"Satsa p dig sjlv"!
Something, something, NT med moderater....

//Crimson

eeh, va?
Citera
2012-07-22, 01:10
Medlem
Undrar hur det gick fr han med Stdfirman

Han var en sjlvgod cklig jvel som menade att hans lyxgrejer inte ens var kul utan att de bara gjorde livet drgligt

Nnting sger mig att han sjlv blev utsopad frn branschen efter ett tag hans affrsid med Etniska Svenskar som stdar knns inte s marknadskraftig lngre
Citera
2012-07-22, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Undrar hur det gick fr han med Stdfirman

Han var en sjlvgod cklig jvel som menade att hans lyxgrejer inte ens var kul utan att de bara gjorde livet drgligt

Nnting sger mig att han sjlv blev utsopad frn branschen efter ett tag hans affrsid med Etniska Svenskar som stdar knns inte s marknadskraftig lngre

Haha ja han var riktigt vidrig. S sjukt nr han kr sin merca och vinkar till en annan mercedesfrare som inte vinkar tillbaka, s sger han "man mrker att mnga har ftt rd med mercedes nr dom inte VET att man hlsar p andra med merca. D ser man att det gr inflation p mycket just nu" han mste ju varit nyrik sjlv?? Skulle vara s kul att veta vad han gr idag.

Ingen som knner ngon filmskapare? Vore ju ett trevligt projekt.
Citera
2012-07-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egbp
Det verkar vara 80-tal och inte 90.

Nrmare bestmt 1987!

Fan vad tomt det sg ut i kontoren utan datorer, endast en sketen skrivmaskin i ett hrn typ!
Citera
2012-07-22, 23:32
Medlem
thefisks avatar
Man sg ju Patrik Enblad i en del av klippen. Tidigare VD p bland annat HQ-bank. Frlorade en hel del pengar p sin investering i Carnegie. Nu senast "i ropet" p grund av att en del i hans bostadsrttsfrening knde sig lurade av Patrik.
Citera
2012-07-23, 01:47
Medlem
Hr kan man se den: http://www.svtplay.se/video/194354/business-class

Notera den stereotype finansjuden (som jag just inte minns namnet p) [Edit: Det r frsts den evige skojaren Gabriel Urwitz] strax efter sju minuter in i filmen som talar om de fantastiska mjligheterna med Michael Milkens amerikanska junk-bonds.
Senast redigerad av Katalysator 2012-07-23 kl. 01:59.
Citera
2012-07-23, 08:57
Medlem
Jag utlyser en belning p 473 svenska kronor till den som kan komma fram till fljande hos personen som har en stdfirma i ovannmnda dokumentr (det ska vara verifierade uppgifter):

Nuvarande rsinkomst.
Nuvarande taxerade frmgenhet.
Nuvarande sysselsttning.
Nuvarande hemstad.

473 kronor, varken mer eller mindre
Citera
2012-07-24, 00:47
Medlem
Bstards avatar
Vi kan ju brja med David Ridemar (syns ca 6 min in) som redan har en egen trd p FB:

https://www.flashback.org/t802293

Hr ett utdrag frn en tidningartikel om hans fretag:

"Cleverhouse hade stora affrsambitioner, och uppgav p sin hemsida ett femtiotal planerade bostadsprojekt runt om i Sverige. De enda bostder som byggdes r de i Falkenberg."

Han verkar ha en relativt fet villa i Saltsj-Duvns, s lite stlar har han vl lyckats skramla/sno ihop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in