Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Å ena sidan kan man se det så. Å andra sidan kan du se det som att du måste sänka din lön och bli av med förmåner för att avdelningar på ditt företag med dåliga affärsidéer inte är lönsamma, även om företaget som helhet gör vinst.
Visst. Förstår att de tänker så.
Men ärligt talat skiter jag i om de skulle tvingas sänka lönen med 50%. Är kanske lite vänstervriden men jag kan inte tycka synd om folk som tvingas gå ner i lön (även om det skulle vara omotiverat) då de tjänar sådana sjuka summor.
Även de med minimikontrakt tjänar bra! Och de har väl legat på samma nivå ända sedan taket infördes så de lär inte sänkas?

Om Ovechkin tjänar 8m$ eller 10m$ rör mig personligen inte i ryggen då det är så sjuka summor för det jobb de faktiskt utför. Och särskilt inte då pengarna kan göra mer nytta någon annanstans inom verksamheten. Jag vill se hockey!
Förstår som sagt att spelarna tänker som du beskrev det men hoppas och tror den absoluta majoriteten av fansen tänker som mig. Extremt många spelare tänker dessutom enbart med plånboken då de blir FA:s, så jag tycker inte de "förtjänar" vårt stöd i kampen mot de ohyggliga ägarna. Så heliga är de inte allt som oftast (spelarna alltså). De är dollarkåta nog och klarar sig minst sagt även med en mindre del av kakan.
Är oerhört frustrerad av den här lockouten

Vill ha något att skylla på.