2005-03-15, 19:29
Medlem
Hej! Köpte några burkar Guiness Draught 3.5-or på ICA. Ingen av dem blir det någon kolsyra att tala om i - jag hör att det pyser till från plastbollen i dem, men det blir inget skum eller något. Men det kanske inte ska bli det? När Guiness på burk kom på systemet för många år sedan prövade jag dem, och vill minnas att man var tvungen att ha ett glas tillhands för att det annars rann över burken. Tänkte lämna igen dem om jag får veta att det faktiskt brukar vara kolsyra i dem... är inte så jättegott med avslagen öl.
Citera
2005-03-15, 19:38
Medlem
Guinness ska vara så som du beskriver. Om det pyser över när du öppnar så har du skakat burken. Det blir ju överhuvudaget väldigt lite skum av Guinness. Jag har en burk, fast en köpt på systemet, i kylskåpet...man blev ju lite sugen nu.
Citera
2005-03-15, 20:10
Medlem
Whoa, snabbt svar! Ok, ska ge det en chans till, men det här är 200 mil ifrån det man dricker på krogen... jag gillar inte mycket kolsyra, men inget alls är för lite!
Citera
2005-03-15, 21:24
Medlem
RoQs avatar
Häda Inte! Guiness är det, helt utan tvekan, godaste öl som finns! kuken att inte jag har en burk hemma....
Citera
2005-03-15, 21:39
Medlem
_herman_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoQ
Häda Inte! Guiness är det, helt utan tvekan, godaste öl som finns! kuken att inte jag har en burk hemma....

så sant så sant, dricker nästan bara guiness när jag är ute!
Citera
2005-03-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j8ee
Hej! Köpte några burkar Guiness Draught 3.5-or på ICA. Ingen av dem blir det någon kolsyra att tala om i - jag hör att det pyser till från plastbollen i dem, men det blir inget skum eller något. Men det kanske inte ska bli det? När Guiness på burk kom på systemet för många år sedan prövade jag dem, och vill minnas att man var tvungen att ha ett glas tillhands för att det annars rann över burken. Tänkte lämna igen dem om jag får veta att det faktiskt brukar vara kolsyra i dem... är inte så jättegott med avslagen öl.
Du pratar om en favorit bland favoriter!

Inte så mycket alkohol så man kan dricka en hel del.

Lagom mörk så man slipper maten!
Citera
2005-03-16, 13:16
Medlem
Jo, jag gillar också Guiness ute, och dricker det ofta. Det var därför jag undrade om de hade misslyckats med just mina burkar, eller om det var generellt att det inte funkade. Det är närmare tio år sedan jag köpte på burk (då på systemet), och det var riktigt bra, men 3.5-orna gjorde mig besviken. Det sade bara "puff", och det blev inte en millimeter skum ens.

Men det är alltså ingen alls här som har provat dem?
Citera
2005-03-16, 13:19
Medlem
supernova_s avatar
Guiness är ju så otrooligt god, dock håller jag inte med om att den är mättande. fast å andra sidan lättdrucken är den väl inte heller.
Citera
2005-03-16, 13:27
Medlem
danbanans avatar
Tänk er en härligt regnig höstdag i Glasgow, Celtic har hemmamatch i Champions League mot Barca.
Man bestämmer sig för att gå ut till arenan, slinker in på en av Celticpubarna som ligger utmed vägen. Beställer en Guiness och bara står där o njuter tillsammans med alla andra grönvitklädda.
Kan det bli bättre...knappast
Citera
2005-03-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j8ee
Men det är alltså ingen alls här som har provat dem?
http://forum.flashback.info/scandina...18&postcount=6
Läser du inte svaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in