• 1
  • 2
2012-07-21, 21:19
Medlem
Jag har ett problem, jag är rädd för invandrare. Jag bor i en mellanstor stad i mellersta delarna av Sverige. Staden har ganska många invandrare. Jag tvingas tyvärr bo i ett område med hög andel invandrare då jag är student och inte har råd med bättre läge.

Är det något fel på mig? Funderar på att söka hjälp, men kommer någon psykolog ta mig seriöst?
Citera
2012-07-21, 21:28
Bannlyst
Du behöver inte vara rädd. Det finns bra och dåliga människor överallt. Invandrarna är som svenskar
Du kan behöva träffa en psykolog.
Det är normalt, det är media och politiker som visar massa dåliga invandrare istället för bra invandrare så det är inte ditt fel. Du kan behöva bli kompis med några bra invandrare, så din uppfattning av invandrarna ändras till något positivt
Senast redigerad av AmandasLekstuga 2012-07-21 kl. 21:31.
Citera
2012-07-21, 21:30
Medlem
Spreztozcs avatar
Beror väl på hur du menar med rädd. Rubriken är "Rädd för blattar", medan du i tråden förklarar att du är "Rädd för invandrare" - Eftersom alla invandrare inte är blattar kan det ses som lite förvirrande.

Jag tror inte att det är något fel på dig!
Senast redigerad av Spreztozc 2012-07-21 kl. 21:32.
Citera
2012-07-21, 21:31
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
Du behöver inte vara rädd. Det finns bra och dåliga människor överallt. Invandrarna är som svenskar
Du kan behöva träffa en psykolog.
Är inte invandrarna svenskar!? Är du rasist?

Ont: Se dem bara i ögonen som kommer du se deras feghet och räddsla.
Citera
2012-07-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spreztozc
Beror väl på hur du menar med rädd. Rubriken är "Rädd för blattar", medan du i tråden förklarar att du är "Rädd för invandrare" - Eftersom alla invandrare inte är blattar kan det ses som lite förvirrande.

Jag tror inte att det är något fel på dig.

Jag menar att jag känner en stor ångest och klump i halsen när jag ser ett invandrargäng. Vill helst börja springa allt vad jag kan, men jag står emot eftersom jag inte vill se ut som en feg jävel (även om jag egentligen är det)
Citera
2012-07-21, 21:34
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Jag menar att jag känner en stor ångest och klump i halsen när jag ser ett invandrargäng. Vill helst börja springa allt vad jag kan, men jag står emot eftersom jag inte vill se ut som en feg jävel (även om jag egentligen är det)

Det kan jag förstå, det har väl att göra med att man aldrig vet vad dem är kapabla till.. Bra gjort att du står emot trots rädslan, bara att knyta nävarna i jackfickan och spänna kroppen för ett eventuellt anfall bakifrån.
Citera
2012-07-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DataN

Exakt så känner jag också!
Jag har dock en anledning till att vara rädd för dem. Har blivit rånad 2 gånger och misshandlad 1 gång och alla utav invandrare.

Funderar också på att uppsöka en psykolog då jag själv vet att alla invandrare inte vill ont men det har satt sig i bakhuvudet som följd av allt som hänt.
Citera
2012-07-21, 22:00
Medlem
Jafan89s avatar
Nu ska vi se, du är rädd för folk som har starka tendenser att vara våldsamma, inpulsiva, skada folk helt omotiverat, stjäl ofta helt utan några som hellst moraliska dilemman, som regelbundet trakaserar kvinnor, och även ibland våldtar dem, och du undrar om det är någonting som är fel på dig?

Kort svar: nej, det är bara naturligt att vissa personer känner räddsla, för saker som eventuellt kan döda en.

Citat:
Ursprungligen postat av rieko
Exakt så känner jag också!
Jag har dock en anledning till att vara rädd för dem. Har blivit rånad 2 gånger och misshandlad 1 gång och alla utav invandrare.

Funderar också på att uppsöka en psykolog då jag själv vet att alla invandrare inte vill ont men det har satt sig i bakhuvudet som följd av allt som hänt.

Alternativt synsätt: Du har blivit rånad 2 gånger, och blivit misshandlad 1 gång, alla utav invandrar gäng, hur många blattar tror du inte då som har faktiskt övervägt att göra dessa saker mot dig, men ändrade sig i sista sekund?
Senast redigerad av Jafan89 2012-07-21 kl. 22:03.
Citera
2012-07-21, 22:12
Medlem
Vandalizers avatar
Själv blir jag förbannad och utifrån utseendet dömer jag människan direkt vilket är något jag jobbar på.

Inser att det finns bra invandrare också men har många dåliga erfarenheter
Citera
2012-07-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalizer
Själv blir jag förbannad och utifrån utseendet dömer jag människan direkt vilket är något jag jobbar på.

Inser att det finns bra invandrare också men har många dåliga erfarenheter

Samma här. Har mest dåliga erfarenheter. Frågan är vad jag nu ska göra... jag har inte råd att flytta så jag tvingas att exponeras varje dag. Får ta och ta kontakt med psykologmottagningen snarast :/

Även om det är fel på invandrarna så hjälper det mig inte i nuläget, eftersom de bara blir fler och fler. Jag behöver hjälp snarast
Citera
2012-07-21, 22:25
Medlem
SkitAnonyms avatar
Har du snackat med nån av dem någon gång?

Och som svar på din fråga - ja, en psykolog kommer givetvis att ta dig seriöst. Det finns fanimej folk som är rädda för skuggor som tas seriöst och det kommer du göra med
Citera
2012-07-21, 22:47
Medlem
jag hade också varit rädd, pga ren statistik, de flesta brotten begås av invandrare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in