2012-07-27, 14:56
Citat:
Ja, du, jag tänkte dra upp Darwin och 100 år av forskning på ämnet, men det är ganska uppenbart att det inte är ditt absurda avfärdande av evolutionsteorin (teori i vetenskapligt sammanhang) som felet ligger i, utan du är helt enkelt en väldigt ledsen människa.
Ursprungligen postat av Tinman
Nagon evolution existerar inte, den ar en fantasiprodukt av teknologerna och vetenskapsmannen i syfte att rattfardiga utrotandet av allt liv pa jorden.
Jag vet inte vad Dumbledore, eller Lord Voldemort ar for nagot. Jag har en gudstro, men den ar atavistisk och inkluderar ingen jesus utan grundar sig pa upplevelser som knappt ar mojliga idag da i princip all natur ar valdford och forintad av djavulen, satan, eller teknologin. Vilket begrepp vi anvander ar ointressant sa lange vi kanner igen fienden och kan bekampa honom eller det.
Vid tillfalle da jag har beskadat forstorelsen och slagits av fortvivlan over den manskliga situationen, i synnerhet da jag har betraktat djurens situation, har jag reflekterat over mojligheten att kanske ge upp och doda mig sjalv pa nagot satt. Jag har kant skam och skuld. Men jag har inte den naturen, jag ar en kampe och envis som fan, sa jag kommer att dundra pa till slutet precis som dom andra fa...och vagra kopa bil och ga och vagra bosatta mig, ligga vid dikesrenen till slutet..val medveten om att jag har ratt.
Jag vet inte vad Dumbledore, eller Lord Voldemort ar for nagot. Jag har en gudstro, men den ar atavistisk och inkluderar ingen jesus utan grundar sig pa upplevelser som knappt ar mojliga idag da i princip all natur ar valdford och forintad av djavulen, satan, eller teknologin. Vilket begrepp vi anvander ar ointressant sa lange vi kanner igen fienden och kan bekampa honom eller det.
Vid tillfalle da jag har beskadat forstorelsen och slagits av fortvivlan over den manskliga situationen, i synnerhet da jag har betraktat djurens situation, har jag reflekterat over mojligheten att kanske ge upp och doda mig sjalv pa nagot satt. Jag har kant skam och skuld. Men jag har inte den naturen, jag ar en kampe och envis som fan, sa jag kommer att dundra pa till slutet precis som dom andra fa...och vagra kopa bil och ga och vagra bosatta mig, ligga vid dikesrenen till slutet..val medveten om att jag har ratt.
Jag håller med dig om att det är synd om naturen och att vi skulle kunna avrätta en rätt stor andel människor utan att gå miste om någonting speciellt, samtidigt som Jorden skulle tjäna på det, men jag ser inte vad det har att göra med vare sig ondska eller godhet i form av gudomlighet. Du fråntar snarare människan sitt ansvar över planeten som hon har ärvt, "the devil made me do it", vilket redan där är ett starkt fel i din argumentation.
Du kommer alltid bli avfärdad med dessa argument. Det är inget fel i att kämpa för naturen eller känna smärta över dess successiva undergång, men när du börjar prata om magiska varelser som får människan att agera på ett visst sätt ... Ser du problemet?
Citat:
Varför skulle jag inte vara det? Jag är 19 år gammal och kritiserar varje politisk rörelse jag ser och varje åsikt jag själv finner mig ha. Jag har självinsikt, är intellektuell, intelligent och finner mitt intresse i universum, moral & etik, psykologi samt historia. Varför skulle jag inte vara stolt över att jag prioriterar mina intressen korrekt? Fråga mig igen när jag ligger på min dödsbädd om jag är stolt över mitt liv, för just nu har jag av uppenbara anledningar inte ett svar av värde eftersom att jag inte har levt mitt liv.
Ursprungligen postat av Tinman
Kan du saga att du ar stolt over ditt liv, arligt?