• 5
  • 6
2012-07-21, 16:42
Bannlyst
Du vet inte vilket taxibolag som körde dig, så att du själv kan peka ut vem det var?

Tänkt samma sak många gånger när man ger över kortet när man sitter i taxin efter en krogrunda. Man tänker dock på det dagen efteråt
Citera
2012-07-21, 16:44
Medlem
Man kan väl endast ta ut 10,000 kr som högst vid bankomater eller har jag fel nu
Citera
2012-07-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere
Du vet inte vilket taxibolag som körde dig, så att du själv kan peka ut vem det var?

Tänkt samma sak många gånger när man ger över kortet när man sitter i taxin efter en krogrunda. Man tänker dock på det dagen efteråt

Nej det skulle vara väldigt svårt för mig att peka ut killen det var som körde mig..

Ja det är lätt hänt och nu fick man lära sig läxan den osköna vägen. Endast kontanter i taxi i framtiden och på kontot skall det inte finnas mer pengar än vad man planerar att spendera.
Citera
2012-07-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLazahYoda
Man kan väl endast ta ut 10,000 kr som högst vid bankomater eller har jag fel nu

Det är olika för beroende på vilken bank du har, man kan också prata med banken och be dem höja eller sänka spärren. Han drog ut 14.000 och tankade bilen
Citera
2012-07-21, 18:11
Medlem
Mer eller mindre samma sak hände mig, fast med Taxi Stockholm för ca 1½ år sedan.

Jag var på väg hem en kväll då jag var ganska kraftigt berusad, väl hemma ska jag betala med kort, sagt och gjort. Dock är betaldosan han sträcker fram antingen fejk eller så avbröt han transaktionen och bara såg min kod för dagen efter upptäcker jag att CSN (cirkus 8000 kr) är borta, uttagna vid en bankomat.

Jag kontrollerar plånboken, där är juh ett kort, ett blått nordea kort som jag hade, fast inte med mitt namn på. Ringer banken, och den killen vars kort jag fick anmälde det tydligen stulet två månader innan mig. Två veckor senare ringer en kille upp mig och har fått mitt kort i en taxi där han förlorade en summa om ca 20 tusen kr.

Polisanmälan ledde ingenstans trots att de fick bankomatnummer där han tog ut mina pengar, trots att jag inkluderade i efteranmälan att en annan kille fick mitt kort osv. Har inte heller fått några pengar från Nordea.

Sökte runt lite på nätet och kom fram till att jag inte var själv, men att det inte var så vanligt i Sverige, ännu. Det var dock en liga av män härkommande MENA som blev sprängd i Danmark. Kan tänka mig att de som inte torskade där bara flyttade över till Sverige istället...

Hur som, lycka till med att få tillbaka pengar!
Citera
2012-07-21, 18:48
Medlem
Hade ju Ändå varit värre om han hade LÄnsat det på 20.000.

Det Enda du kan göra är att vänta.
Citera
2012-07-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulden
Mer eller mindre samma sak hände mig, fast med Taxi Stockholm för ca 1½ år sedan.

Jag var på väg hem en kväll då jag var ganska kraftigt berusad, väl hemma ska jag betala med kort, sagt och gjort. Dock är betaldosan han sträcker fram antingen fejk eller så avbröt han transaktionen och bara såg min kod för dagen efter upptäcker jag att CSN (cirkus 8000 kr) är borta, uttagna vid en bankomat.

Jag kontrollerar plånboken, där är juh ett kort, ett blått nordea kort som jag hade, fast inte med mitt namn på. Ringer banken, och den killen vars kort jag fick anmälde det tydligen stulet två månader innan mig. Två veckor senare ringer en kille upp mig och har fått mitt kort i en taxi där han förlorade en summa om ca 20 tusen kr.

Polisanmälan ledde ingenstans trots att de fick bankomatnummer där han tog ut mina pengar, trots att jag inkluderade i efteranmälan att en annan kille fick mitt kort osv. Har inte heller fått några pengar från Nordea.

Sökte runt lite på nätet och kom fram till att jag inte var själv, men att det inte var så vanligt i Sverige, ännu. Det var dock en liga av män härkommande MENA som blev sprängd i Danmark. Kan tänka mig att de som inte torskade där bara flyttade över till Sverige istället...

Hur som, lycka till med att få tillbaka pengar!

Aj det låter inte bra! Det var ju självaste fan att man inte kan åka taxi nu för tiden utan att bli bestulen! Kollade polisen kamerorna från bankomaten?
Citera
2012-07-21, 20:53
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mightymajk
Aj det låter inte bra! Det var ju självaste fan att man inte kan åka taxi nu för tiden utan att bli bestulen! Kollade polisen kamerorna från bankomaten?

Känner du igen honom om du ser honom igen?
Tänkte om du gav dig ut i natten och spejade runt platsen där han plockade upp dig.
Fett oflyt.
Kör själv taxi och kollar alltid bort så fort kunden ska slå in koden.
Vill inte ens att misstanken om att jag har sett koden ska uppstå.

Får du någonsin reda på vem det var så får du gärna avslöja horungens namn här i tråden så vi får kasta in skorpioner i hans brevinkast.
Blir så trött på blattar som förstör för oss andra.
Citera
2012-07-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mightymajk
För 2 månader sedan tog en taxichaffis mitt kort och jag blev av med 20.000.

Han såg när jag skrev in koden och snackade med mig i 5 min efter så jag tänkte inte på att jag inte fick tillbaka kortet (var lite berusad).

Sen åkte blattejäveln till närmaste mack för att tanka bilen och sedan till en bankomat och lensade kontot.

Banken ringde i veckan för att kolla så att jag talar sanning för de finns ingen taxifärd registrerad på utdraget. Nu tvivlar de på min story och vill att jag ska kompletera med klockslag då jag gjorde olika köp under kvällen. (Det är ju lätt att komma ihåg sisådär 2 månader senare)

Han har alltså avbrutit transaktionen för att inte bli spårad, men han lär ju fastnat på kameror vid bankomat och mack? Hur svårt kan det vara att kolla upp det i efterhand!!!!????

Jag har gjort en polisanmälan.

Vad kan jag mer göra?

Hur länge sparas bilder från macken (Shell Express) & bankomaten (Swedbank)?

Någon som har råkat ut för något liknande?

Om han åker dit kan jag kräva skedestånd?

Akta dig för klockslag på kontot? Det är klockslag för registreringen av uttag, inte uttaget i sig. Lita inte på kontots tidslinje allstså
Citera
2012-07-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joensu
Akta dig för klockslag på kontot? Det är klockslag för registreringen av uttag, inte uttaget i sig. Lita inte på kontots tidslinje allstså

detta sagt när det gäller anmälan alltså
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in