Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-15, 04:57
  #73
Medlem
Willys tiramisuglass väldigt god och bra pris, skulle gärna köpa Ben and Jerry men tycker den är för dyr.
Citera
2013-11-15, 07:28
  #74
Medlem
Silliss avatar
När jag äter glass brukar jag äta Carte d'Or Stracciatella, brukar också äta COOP's glass men kommer inte ihåg vad den hette. Fanns i några olika smaker, bland annat Stracciatella.
Citera
2013-11-15, 13:18
  #75
Medlem
Gäller det "BIGPACK" (GB begrepp?) så föredrar jag helt klart Triumf, deras vaniljglass är betydligt bättre än andra billigare märken. Även deras krokantglass är riktigt trevlig även om jag inte klarar av några mängder av sötman.

Annars tycker jag SIA:s glass (Chocklad, apelsinchocklad, polka, hallonlakrits etc) är väldigt goda om man vill ha något mer godisaktigt.

Annars händer det i perioder att jag fastnar för sådana där små halvliters pack, favoriten är nog ern pistageglass som alltid mina föräldrar har i kylen (så den nallas alltid när jag kommer på besök ^^), tror faktiskt den är köpt på LIDL men jag vet inte alls, gröna paket.

GB har även de sina sorter och då är det främst halvlitersglassarna med smak efter deras pinnglass (Nogger är favoriten där) jag tänker på. Eller ok, en dajmstrut är sällan fel en sommardag men har nog inte köpt styckglass på åratal.

Men detta är ju alla sorter som är relativt budget, vill man kosta på sig något finare så är min favorit Äppelpaj av SIA (berte), slår alla B&J och Häägen Dazs enligt mig. Älskar lakritsglass och det tycker jag är lite av en bristvara, saltlakritsglass från lokala tillverkare brukar man prova när man åker runt.
Citera
2013-11-15, 15:14
  #76
Medlem
Castlevanias avatar
Nu har vargen smakat Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie. Har mest erfarenhet av billigare glass typ GB sen tidigare. Märks att man får vad man betalar för. Dock är den mäktig värre. Jag som brukar glufsa i mig det mesta på kort tid orkade inte många tuggor. Bara tillbaka med den i frysen. Den kommer räcka ett tag
Hur många nedfrysningar tål den månne?
__________________
Senast redigerad av Castlevania 2013-11-15 kl. 15:20.
Citera
2013-11-15, 15:23
  #77
Medlem
babydoctors avatar
Min svaghet är GBs halvliterspaket med krossad choklad. Förr var det deras choklad med hasselnötssås, åh vad jag saknar den. ICAs version av krossad choklad är också god!

SIA har en linje som heter "Världens Glass" som i princip bara har mumsiga smaker. De är så lyxigt jag tar det, ungefär. Är för snål för att köpa B&J (tills någon med jordnötssmör och kolasås kommer till Sverige).
Citera
2013-11-15, 19:38
  #78
Medlem
Nr1 Magnum
Nr2 Magnum
Nr3 Magnum
Citera
2013-11-15, 20:36
  #79
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nu har vargen smakat Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie. Har mest erfarenhet av billigare glass typ GB sen tidigare. Märks att man får vad man betalar för. Dock är den mäktig värre. Jag som brukar glufsa i mig det mesta på kort tid orkade inte många tuggor. Bara tillbaka med den i frysen. Den kommer räcka ett tag
Hur många nedfrysningar tål den månne?
Är ju lugnt sålänge du inte gör så den tinar allt för mkt vid upptagning.
Citera
2013-11-16, 20:04
  #80
Medlem
Gelatelli Almond (Lidl) Vaniljglass med mandelbitar och chokladöverdrag.Satan va god!!!!!
Citera
2013-11-16, 20:05
  #81
Medlem
BattleBuddhas avatar
Ben & Jerry's, favoriterna just nu är nog banan, valnöt och kakdeg och då gillar jag inte ens glass i vanliga fall
Citera
2013-11-16, 20:12
  #82
Avstängd
Plaguetongues avatar
alla, alla smakar lika nuff.
Citera
2013-11-16, 20:37
  #83
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Är ju lugnt sålänge du inte gör så den tinar allt för mkt vid upptagning.

Märkte att den blev mindre mäktig ju mer jag tinade upp den

Men hursomhaver en grymt god glass. Snappade upp denna info på nätet:

Ben & Jerry's glass tillhör segmentet lyxglass. Det betyder att vår glass består av mycket grädde och lite luft! Det gör att vår glass blir mer kompakt och krämig än andra glassar. Om du väger en pint med Ben & Jerry's glass och jämför med en pint av ett annat glassmärke kommer du att märka att vår produkt väger mycket mer. Det finns alltså "mer" glass i Ben & Jerry's än i andra glassar.
Citera
2013-11-16, 20:38
  #84
Medlem
BushKillingtons avatar
Häagen Dazs
Lejonet & Björnen
Gelatelli
Noblissima
Carte d'Or
Mövenpick
Sia
Alvesta
Olof Viktors
Triumf
McEnnedy

Blir väldigt varierat Men allra helst tar jag mig tiden och gör egen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback